סוני מקווה להשיק סמארטפון מבוסס FireFox OS כבר ב-2014

sony firefox

בתחילת השבוע הציגה קרן מוזילה את מערכת ההפעלה FireFox OS על מכשיר ה-ZTE Open, שהוא בעצם מכשיר הסמארטפון הראשון המבוסס עליה וכבר אנו שומעים שחברת סוני מתכננת גם היא להשיק מכשיר בעל אותה מערכת הפעלה, בדיוק אחרי הגעתו של דיווח הטוען כי יצרנית הסלולר הגדולה בעולם סמסונג אינה מעוניינת בפיתוח מכשיר שכזה.

אם לשפוט על פי דבריו של סמנכ”ל החברה בוב אישידה (Bob Ishida), נראה שהמכשיר נמצא כבר בשלבי פיתוח וסוני אכן אמרה שהיא מתכננת להשיק אותו כבר ב-2014. “המהנדסים שלנו עובדים עם מערכת ההפעלה Firefox OS ועם HTML 5 כדי ליצור טכנולוגיה שמראה פוטנציאל רב”, מסר אישידה. בנוסף מרגיעה החברה ומודיעה שהפזילה לכיוונה של Firefox OS לא תמנע ממנה להמשיך להשיק מכשירים מבוססי אנדרואיד, אך יש בכוונתה לבחון את האפשרויות שמציעה מערכת ההפעלה החדשה.

ייתכן שזהו מהלך חכם מצידה של סוני, שכן כל החברות הגדולות כגון סמסונג ונוקיה לא הפגינו עדיין התעניינות במערכת ההפעלה החדשה של מוזילה, כך שלסוני ניתנת האפשרות לבסס את מעמדה כחברה שהכי מזוהה עם אותה מערכת הפעלה (כמו שקורה עם סמסונג ואנדרואיד). אין ספק שאלו חדשות טובות בשביל מוזילה, אמנם מערכת ההפעלה הזו עדיין בחיתולים, אך מכאן באפשרותה של החברה רק להתפתח ולהשתפר.

ומי יודע, אולי לאנדרואיד ו-iOS מחכה מתחרה בשנה הבאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים