עסקת Google-Waze בסימן שאלה: נבדקת ע”י ה-FTC

waze-google-ftc

גוגל אישרה אתמול (ש’) בערב כי המפקח להגבלים עסקיים בארה”ב החל בבדיקתה של עסקת הרכישה של אפליקציית הניווט החברתי הישראלית Waze, אשר נרכשה ע”י גוגל מוקדם יותר החודש בתמורה לכ-1.1 מיליארד דולר במזומן.

החששות העולים מעסקת הרכישה נוגעים לכך שבעצם רכישתה את Waze, ובאמצעות שירות Google Maps הנמצא בבעלותה ונחשב כמוביל בתחום המיפוי הדיגיטלי, מונעת גוגל את יצירתה של מתחרה גדולה בתחום. עם זאת, שירותי מפות שונים שקמו לאחרונה כמו שירות המפות של אפל בנוסף לשירותי מפות קיימים כמו אלו של מיקרוסופט, נוקיה או של חברות ותיקות יותר בתחום כמו TomTom, עשויים להקל על גוגל בהתמודדותה מול הממשל האמריקני.

הבדיקות שתבצע ה-FTC (ועדת הסחר הפדרלי) ינסו לגלות האם רצונה של גוגל לרכוש את Waze הגיע מתוך שאיפה למנוע את צמיחתה של מתחרה גדולה בתחום העשויה להוות תחרות משמעותית עבור החברה בעתיד, או לחלופין כדי למנוע את רכישתה על ידי מתחרה כמו פייסבוק, אשר הייתה במשא ומתן עם Waze טרם נחתם ההסכם עם גוגל.

במעמד הדיווח על העסקה בין גוגל ל-Waze הודיעו השתיים כי אפליקציית הניווט הישראלית תמשיך לפעול במתכונת עצמאית, תוך שימוש בידע ובמשאבים של גוגל לשם המשך פיתוח האפליקציה. גוגל מצידה, תעשה שימוש בידע הנצבר באפליקציית Waze לצורך העשרת השירות אותו היא מעניקה ללקוחותיה. בעוד ישנו חשש מצבירה לא הוגנת של כח מצידה של גוגל כתוצאה מהרכישה, הכנסותיה של Waze ככל הנראה לא היו גבוהות מספיק כדי להפעיל מנגנון בדיקה אוטומטי מצד ה-FTC, אולם כמות משתמשים של כ-50 מיליון הייתה ככל הנראה הנתון שמשך את תשומת הלב והפעילה את הליך הבדיקה.

(מקורות – WSJ, Bloomberg)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים