הוכרז: Nokia Lumia 1020 עם מצלמת 41 מגה-פיקסל

nokia_lumia_1020_color_rangeיצרנית הסלולר הפינית נוקיה הכריזה לפני זמן קצר על מכשיר ה-Lumia 1020 בעל מצלמת 41 מגה-פיקסל, זאת לאחר שישה חודשים שלמים של שמועות במהלכם זכה למספר שמות לא רשמיים – Nokia EOS / Elvis / 909. על אף שהחברה נוהגת לחשוף את התותחים הכבדים שלה בין החודשים ספטמבר-אוקטובר, בחרה נוקיה לבצע היום בניו-יורק את אחת ההכרזות החשובות ביותר שלה מאז הודיעה על המעבר לשימוש במערכת ההפעלה של מיקרוסופט למובייל לפני כשנתיים.

בחזית המכשיר ישנו מסך AMOLED המופעל בטכנולוגיית PureMotion HD+ ClearBlack, גודלו 4.5 אינץ’ והוא מצופה Gorilla Glass 3, רזולוציית התצוגה תהיה WXGA (כלומר 1280×768) שיוצרת צפיפות של 331 פיקסלים לאינץ’. המסך יהיה רגיש מאד למגע כך שניתן יהיה לנווט בו גם באמצעות כפפות. עוד כולל המפרט מעבד Snapdragon S4 כפול ליבה בתדר 1.5GHz, זיכרון RAM בנפח 2GB RAM, אחסון מובנה בנפח 32GB (בתוספת 7GB בענן דרך שירות SkyDrive) וסוללת 2000mAh קבועה (אינה נשלפת) עם יכולת לטעינה אלחוטית בתקן Qi.

גולת הכותרת של המכשיר כפי שכבר הספקתם להבין היא המצלמה שבגבו, המורכבת מחיישן 41 מגה-פיקסל, 6 עדשות מבית היוצר של חברת Zeiss הגרמנית עם מפתח צמצם f/2.2, פלאש Xenon עוצמתי שיופעל בעת צילום תמונות סטילס ופלאש LED שיסייע בצילום קטעי וידאו. המצלמה תאובזר בטכנולוגיית ייצוב תמונה (OIS) מתקדמת שפיתחה נוקיה ותאפשר זום אופטי 3x וצילום וידאו 1080p 30fps.

על אף שביכולתה של המצלמה להפיק צילומים ברזולוציה גבוהה מאד, בנוקיה טוענים כי השימוש התדיר יותר יהיה בתמונת 5 מגה-פיקסל שתופק במקביל, בה יאוחדו כל 7 פיקסלים מהתמונה העצומה לפיקסל בודד בתמונה הקטנה יותר – מה שייצור תמונות איכותיות ביותר, עם הרבה מאד פרטים וצבעים – כך גם בוידאו. בכדי להעצים את החוויה שבצילום וידאו, נוקיה ציידה את Lumia 1020 בשני מיקרופונים, האחד יסנן רעשים והשני יקליט את אלו שבאמת נחוצים לנראה בתמונה. בקדמת המכשיר ישנה מצלמה משנית בעלת עדשה רחבה וחיישן 1.2 מגה-פיקסל, שתאפשר צילום וידאו ב-HD.

Nokia-Lumia-1020-6על מנת לנצל את המצלמה בצורה מיטבית משלבת נוקיה אפליציית צילום חדשה בשם Pro Camera עם ממשק ייחודי, אך קל ופשוט לתפעול, באמצעותו נוכל לשנות באופן ידני פרמטרים מתקדמים בצילום כדוגמת ISO, פוקוס, מהירות צמצם, איזון לבן ועוד. חוץ מלשלוט במאפיינים הטכניים של המצלמה, ישנם גם כמה מצבי צילום ייחודיים כדוגמת “מריחת וידאו”, מצב שייצור בסופו של דבר תמונה מאוחדת מ-4 שניות של וידאו (בתמונה משמאל). האפליקציה החדשה תגיע לכל מכשירי Windows Phone 8 של נוקיה.

מימדיו של Lumia 1020 לא הכי מחמיאים, אך הם מהווים שיפור קל בהשוואה לדגם הקודם שהכיל מצלמת 41 מגה-פיקסל והוכרז לפני שנה וחצי עם מערכת ההפעלה סימביאן – PureView 808. גובהו – 130.4 מ”מ, רוחבו – 71.4 מ”מ, עוביו – 10.4 מ”מ ומשקלו 158 גרם. את המכשיר העשוי פוליקרבונט מלא ניתן יהיה להשיג בשלושה צבעים: שחור, לבן וצהוב.

יחד עם המכשיר תשיק נוקיה בנפרד גם אביזר ייחודי בשם Nokia Camera Grip, סוג של כיסוי לגב המכשיר שיעניק לו צורה סטנדרטית של מצלמה, לשם הנוחות בלבד ומעצם התמקדותו בצילום. גריפ המצלמה ישמש גם כסוללה נוספת ויהיה בעל חיבור USB. עלותו 79 דולרים (כ-285 שקלים).

nokia-camera-grip

Lumia 1020 יושק בארה”ב באופן בלעדי על ידי ספקית הסלולר AT&T החל מה-26 ביולי ובשלב מאוחר יותר יגיע גם לשאר הספקיות. בשאר מדינות העולם יזכה המכשיר לתפוצה רחבה יותר על ידי כל ספקית סלולר שתחפוץ בו. המכשיר יימכר ככל הנראה גם בישראל, אך מועד ההשקה טרם ידוע.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים