מסתמן: סמסונג לא אשמה בהתפוצצות מכשיר ה-Galaxy S3

ExplodedS3 1בתחילת החודש געשה רשת האינטרנט בעקבות הסיפור על מכשיר Samsung Galaxy S3 שהתפוצץ בכיסה של נערה בת 18 משוויץ וגרם לה לכוויות קשות מדרגה שלישית. בתגובה למקרה הבטיחה חברת סמסונג לחקור את הנושא באופן מידי, כשבמקביל הוטלה על מעבדות המחקר הפדרליות של שוויץ האחריות לאבחן את המכשיר השרוף ולדווח מה גרם לפגיעה החמורה בגוף הנערה. לפני שעות אחדות הגיעו החוקרים השוויצרים למסקנה אחת ברורה וכעת הם שופכים מעט אור על הסיפור הלא נעים.

תחילה נציין שבניגוד למקרה המיקרוגל המפורסם, אין מדובר בהונאה – המכשיר אכן התפוצץ והנערה נזקקה לטיפול רפואי בעקבות כוויה חמורה ברגלה. הממצא החשוב ביותר אליו הגיעו החוקרים היה כי הסוללה שהפעילה את המכשיר שהתפוצץ אינה מקורית של סמסונג או חלופית המאושרת על ידה. ככל הנראה, הנערה לא ידעה שבמכשיר הטלפון שלה נמצאת סוללה שלא עומדת בתקנים המחמירים של סמסונג ואם אכן ידעה, קרוב לוודאי שלא היתה מודעת לסכנות הגלומות בסוללות שאינן מאושרות לשימוש על ידי היצרנית.

ממצא זה של החוקרים מסיר מעל ראשה של סמסונג את האחריות לפיצוץ מאחר וזו מזהירה מפורשות, על האריזה וכן על המכשיר עצמו, כי אסור השימוש בציוד שלא היה חלק מהערכה המקורית או מנגד, כפי שציינו, כזה שאינו מפוקח או מאושר על ידי היצרנית. נכון לעכשיו זהו הפרט היחידי שמסרו החוקרים – אין מידע נוסף על השתלשלות האירועים שגרמו להתפוצצות, על סוג הסוללה שהזינה את כוח העבודה למכשיר או על החברה שייצרה אותה. עם התקדמות החקירה סביר שניחשף לכל הפרטים הללו.

לסיום, למען ביטחונכם, אנו ממליצים להשתמש אך ורק במוצרים מקוריים (או חלופיים שאושרו על ידי היצרניות) אשר קיבלו אישורים ותווי תקן מארגוני תקינה בינלאומיים, לאחר שעברו סדרת בדיקות מקיפה ויסודית לפני שחרורם לציבור הרחב.

(מקור – Android Police)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים