שמועה: Xiaomi נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של מערכת הפעלה חדשה למובייל ולטלוויזיות

MiOSבקושי שבוע חלף מאז הוכרז Mi3, מכשיר הדגל החדש של היצרנית הסינית Xiaomi, וברשת כבר החלו הדיבורים על המכשיר הבא בסדרה – Xiaomi Mi4. השמועות הראשונות מגיעות מהאתר (הסיני) cnBeta והן אינן מדברות על מפרט חזק או על יכולות מיוחדות כלשהן, אלא דווקא על מה שעשוי להתברר כהצגתה של מערכת הפעלה חדשה למכשירים חכמים. על פי מקורותיו של האתר, חברת Xiaomi עובדת כבר זמן מה על פיתוח מערכת הפעלה חדשה לחלוטין התבססת על ליבת לינוקס עצמאית, עליה יוטמע ממשק מבוסס HTML5.

מערכת ההפעלה החדשה, אותה מכנים כעת ברשת בשם MiOS, תנסה לגשר על פערי צעירותה בכך שתתמוך בהרצת אפליקציות אנדרואיד ללא כל צורך בהתאמה מיוחדת. על פי הדיווחים עבודות הפיתוח של מערכת ההפעלה נמצאות בעיצומן, תןך שכבר בוצעו בדיקות שטח מקיפות על מכשיר שטרם נחשף. אותו מכשיר הוא לאו דווקא טלפון חכם – השמועות מדברות על כך ש-MiOS תוכל לרוץ גם על טלוויזיות, טאבלטים ובעצם על כל מכשיר חכם אחר, חלקן טוענות בנוסף כי מכשיריה העתידיים של Xiaomi יוכלו להריץ שתי מערכות הפעלה שונות – גם את אנדרואיד וגם את MiOS – בשיטת אתחול כפול (Dual Boot).

סכנה: גוגל לא תאהב את זה

MIUI-Launcherחברת Xiaomi שתחגוג באמצע השנה הבאה את יום הולדתה הרביעי, ידועה כבעלת גישה שונה למערכת ההפעלה אנדרואיד כפי שרואה אותה גוגל. באמצעות הרום הפופולרי שלה MIUI שמותאם לעבודה גם על מכשירים שאינם מתוצרת החברה, מציגה Xiaomi ממשק משתמש ייחודי ומתקדם (יש אפילו שיגידו כי הוא דומה מאד ל-iOS של אפל) עם שירותים מקבילים כמעט לכל יישום שמציעה גוגל באופן מובנה, ביניהם חנות אפליקציות ושירותי גיבוי ושחזור מתקדמים. בניית מערכת הפעלה חדשה על רקע הצטרפותו של הוגו בארה לחברה, שהיה עד לא מזמן סגן נשיא ומנהל מוצר האנדרואיד בגוגל, מציבה את Xiaomi בעמדה תחרותית מאד מול גוגל ובכך היא מסתכנת באיבוד שיתוף הפעולה עם חברת הענק, מה שגם לא יאפשר לה שימוש באפליקציות הדורשות רישיון כמו גוגל מפות, ג’ימייל, סנכרון החשבונות ועוד.

על אף הסכנה הטמונה בחוסר תמיכה מצידה של גוגל, חשוב לזכור שכבר עכשיו (כמו ברום ה-MIUI V5) מציעה Xiaomi כברירת מחדל את שירותיה שלה, שלעיתים אף מתעלים על אלו של גוגל. בנוסף, Xiaomi לבדה שולטת בנתח שוק מכובד בסין, יעד שגוגל עדיין לא כבשה, במיוחד לאור הקשיים שבהתמודדות מול המשטר הסיני.

מה דעתכם, האם Xiaomi תוותר מהר כל-כך על אנדרואיד? איך תגיב גוגל והאם לנוכחותו של הוגו בארה בחברה תהיה השפעה על כך?

(מקור – Unwired View)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים