דיווחים: מיקרוסופט תוזיל באופן משמעותי את עלות רישיון השימוש ב-Windows

windows-8-blueהאם מיקרוסופט תגמיש בקרוב את עמדותיה? על פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג, ענקית התוכנה צפויה להוזיל בכ-70 אחוזים את עלות הרישיון של מערכת ההפעלה השולחנית Windows 8.1 עבור מוצרים שמחירם נמוך מ-250 דולרים. במקום לדרוש מהיצרניות 50 דולרים לעותק יחיד, יידרשו אלו לשלם 15 דולרים בלבד.

הדיווח של בלומברג פורסם כבר בשבוע שעבר, אך כעת הוא מתחבר עם אחד אחר לפיו מיקרוסופט תשיק גרסה חינמית של מערכת ההפעלה – Windows 8.1 with Bing, כזו שתציע חוויה מצומצמת ותיועד בעיקר למחשבים זולים, אך בכל זאת תאפשר גישה לכמה מהשירותים שמציעה ענקית התוכנה ללקוחותיה. גרסה זו כבר דלפה לרשת ולא נצפו בה שינויים משמעותיים, מה שגורם לנו להאמין כי היא זו שתוצע עבור 15 דולרים, ולא הגרסה המלאה של Windows 8.1.

את שליטתה הכמעט מוחלטת בשוק המחשבים האישיים השיגה מיקרוסופט תוך שהיא דורשת מהיצרניות תשלום על כל מכשיר מבוסס “חלונות” שהן מוכרות. אולם, בעקבות כניסתה לשוק של מערכת ההפעלה הנייחת Chrome OS מבית גוגל, המוצעת ללא תשלום – על מיקרוסופט לבצע צעדים תחרותיים אם ברצונה לשמור על נתח השוק הגבוה שלה. הראשון שבהם, יהיה כנראה להוזיל או לבטל לחלוטין את עלויות הרישוי של מערכת ההפעלה.

מהלך זה, אם יתבצע, מקורו ככל הנראה בקצב הצמיחה האיטי של מערכת ההפעלה נוכח כניסתם המסעירה של הטאבלטים הזולים לשוק – אלו תופסים את מקומם של המחשבים האישיים. בנוסף, בקרוב יוצג עדכון גדול למערכת ההפעלה, יחד עם שינויים רבים שיסייעו להתאים אותה לשימוש במחשב ללא מסך מגע. באמצעות כך, נראה ומנסה מיקרוסופט להדוף איומים אפשריים ולהפוך את מערכת ההפעלה שלה עדיפה וידידותית יותר.

ומה עם Windows Phone?

WindowsPhone-YouTubeזמן לא רב לאחר הדיווח של בלומברג, ערכו באתר PC Mag ראיון עם ג’וזף רם, מנכ”ל חברת Infosonics המייצרת מכשירי אנדרואיד זולים, וזה טען כי בקרוב תוזיל מיקרוסופט את עלויות הרישוי של מערכת ההפעלה שלה למובייל. בדומה לטענה שהועלתה על ידי בלומברג, רם גם הוא מספר על הוזלה של כ-70 אחוזים עבור רישיון השימוש על מכשירים המיועדים לשוק הבינוני ומטה.

בעבר נטען כי מיקרוסופט שוקלת לבטל לחלוטין את התשלום בגין רישיון השימוש במוצרי התוכנה שלה – Windows RT ו-Windows Phone, זאת בשל התחרות העיקשת מול אנדרואיד. אולם, לא סביר שהחברה תוותר על מקור הכנסה משמעותי שכזה. נראה שאת מערכות ההפעלה המתקדמות, אלו המיועדות למחשבים וטאבלטים חזקים, לא נקבל במחיר מוזל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים