אנדרואיד במספרים: גרסת Jelly Bean בראש, KitKat מתחזקת קלות

android_presents

חברת גוגל מפרסמת את דו”ח ההתפלגות של גרסאות מערכת ההפעלה אנדרואיד לחודש פברואר: גרסת Jelly Bean על שחרוריה השונים עדיין שולטת – מותקנת על 62 אחוזים ממכשירי האנדרואיד להם גישה לחנות האפליקציות של החברה. גרסת KitKat, החדשה ביותר, מראה צמיחה – אך עדיין נמצאת הרחק מאחור.

בהשוואה לדו”ח ההתפלגות שפורסם בחודש שעבר, מראה גרסת Jelly Bean צמיחה לא קטנה של 1.3 אחוזים בנתח השוק. מיד לאחר מכן ניצבת גרסת Gingerbread (או 2.3 אם תרצו) עם 19 אחוזים, מה שמעיד על כך שעדיין ישנם שם בחוץ מיליוני מכשירים המריצים גרסה מיושנת למדי.

באשר לגרסת KitKat אותה השיקה גוגל בתחילת חודש נובמבר, זו חולשת על 2.5 אחוזים בלבד מכלל מכשירי האנדרואיד. מדובר בעליה של 0.6 אחוזים לעומת חודש ינואר, אותה ניתן לייחס בעיקר לרכישות של מכשירי נקסוס חדשים ולעדכוני תוכנה שביצעו לאחרונה סמסונג ו-HTC למכשירי הדגל שלהן.

עם תחילת דחיפת השדרוגים לגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה אנדרואיד למכשירים רבים של סמסונג, HTC, סוני, LG ואחרות, אלו צפויים להגיע במהלך מרץ-אפריל, יכול ותראה KitKat עליה משמעותית יותר באחוז המשתמשים במערכת ההפעלה עם פרסום הנתונים בחודשיים הקרובים.

בממוצע, חושפת גוגל גרסה חדשה למערכת ההפעלה אנדרואיד בכל חצי שנה. ראשונים לקבל את עדכון התוכנה הם האוחזים במכשירי נקסוס, בעוד כל היתר יכולים להמתין חודשים ארוכים עד שיזכו לקבלו. במקרים אחרים, שאינם נדירים, ייתכן והמכשיר לא יקבל כלל את הגרסה החדשה. את המידע מפיצה גוגל בעיקר עבור מפתחים, אך באותה נשימה מציגה מדי חודש תמונה לא מעודדת על אחד מהמוצרים היותר חשובים שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים