ראש בראש: פלטפורמות העיבוד החדשות במבחן AnTuTu

תוצאות_מבחניםכמידי שנה, חושפות יצרניות השבבים את פלטפורמות העיבוד החדשות שלהן ו(כמעט)כל פעם מחדש מצליחות להפתיע עם ארכיטוקטורות מתקדמות, חציית רף חדש של ביצועים גרפיים וצריכה נמוכה יותר של אנרגיה. כעת, עם סיומו של סבב ההכרזות, חוזרת השאלה הניצחת – מי ערכת השבבים החזקה בעיר?

הודות למבחן הביצועים הפופולארי AnTuTu, אנו מקבלים אומדן מסוים שמנסה לענות על שאלה זו. כפי שמספרת התמונה, פלטפורמת Tegra K1 של חברת Nvidia כובשת את שני המקומות הראשונים: בראש נמצאת הגרסה מרובעת הליבות עם 43,851 נקודות ומיד לאחריה הגרסה כפולת הליבה עם 43,617 נקודות. אל המקום השלישי מגיעה ערכת השבבים Snapdragon 805 מבית קוואלקום שהצליחה לגרוף 37,780 נקודות, המציבות אותה בהפרש ניכר אל מול ערכות השבבים של Nvidia.

מי שמצליחה להתברג באופן מפתיע למקום הרביעי היא היצרנית הסינית Huawei עם הפלטפורמה העצמאית Kirin 920 שמצליחה להשיג 37,363 נקודות – הפרש מזערי ביחס ל-Snapdragon 805. המעבד של Huawei כולל שמונה ליבות באריכטקטורת big.LITTLE המוכרת: ארבע ליבות Cortex-A7 ועוד ארבע ליבות Cortex-A15. בשלב זה עדיין לא ידוע כיצד מחולקת מלאכת העיבוד בין הליבות.

עוד נציין כי פלטפורמת Snapdragon 801 (שהיא בסך הכל גרסה משודרגת קלות של Snapdragon 800) מגיעה למקום החמישי. בנוסף, פלטפורמת העיבוד MediaTek MT6592 שעשתה כותרות בשל היותה הראשונה עם “מעבד שמונה ליבות אמיתי” – לא מצליחה להרשים במבחני הביצועים.

והתוכנה, מה איתה?

Apple A7

אל הרשימה עוד לא נכנסו פלטפורמות העיבוד החדשות של סמסונג, אך ניתן לראות כי דווקא ערכת השבבים של המתחרה הגדולה אפל, ה-Apple A7, נמצאת רק במקום העשירי עם 29,430 נקודות. נזכיר כי זוהי ערכת השבבים אשר טמונה מתחת למכסה המנוע של ה-iPhone 5S וטאבלט ה-iPad Air.

על אף התוצאות שמציגים מבחני הביצועים, חשוב לזכור כי בפועל יכולות התוצאות להיות אחרות לגמרי. תוצאה גבוהה במבחן איננה מחייבת כי מכשיר שישתמש בפלטפורמה החזקה ביותר יהיה מהיר יותר מאחר. לתוכנה ישנה חשיבות רבה, שברוב המקרים יכולה גם להטות את הכף. דוגמה מעולה לכך הם מכשיריה של אפל שמצליחים לעיתים להציג ביצועים מרשימים יותר מאלו של מכשירי האנדרואיד המובילים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים