גוגל מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2014

Google-Earnings-April-2014

ענקית החיפוש גוגל דיווחה אמש (ד’) על תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים ב-31 במרץ 2014. לאחר עליה מרשימה במחיר המניה במהלך יום המסחר ולפני פרסום הדוחות הכספיים, עלתה מניית החברה ב-3.75%, אולם המשקיעים שינו דעתם במהירות לאחר חשיפת התוצאות ודחפו המניה מטה בכ-3 אחוזים במסחר המאוחר.

הכנסותיה של החברה לרבעון שהסתיים ב-31 במרץ עמדו על 15.42 מיליארד דולר, עליה של כ-19% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. הכנסותיה של מוטורולה, שנמכרה במהלך הרבעון לחברת לנובו בתמורה ל-2.95 מיליארדי דולרים, עמדו על 1.45 מיליארדי דולרים, כאשר תוצאותיה הכספיות של החברה נכללו בסעיף “הפסד נקי מפעילויות שהופסקו”. בשורת הרווח ברבעון דיווחה גוגל על 3.45 מיליארדי דולרים, עליה של כ-6.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

קופת המזומנים של החברה עומדת כעת על 59.38 מיליארד דולר, עליה של כאחוז בהשוואה לרבעון שחתם את 2013. שוויה של גוגל עם סיום המסחר אתמול עמד על כ-365 מיליארדי דולרים, לעומת כ-380$ מיליארד עם סיום הרבעון הקודם, ירידה של כ-4%. בתחילת חודש אפריל ביצעה גוגל פיצול במניית החברה, והיא נסחרת כעת במחיר של 556 דולרים נכון לסיום יום המסחר אתמול.

Google-Stock-April-2014

בשיחת הועידה שלאחר פרסום התוצאות הכספיות, ציין לטובה ניקש ארורה (Nikesh Arora), ראש המחלקה העסקית בגוגל, את מזרים המדיה Chromecast. לפי דבריו של ארורה, צבר המוצר למעלה מ-3,000 מפתחים רשומים, כאשר החברה עברה לעבוד גם עם מפתחים גדולים יותר ובייעוד הכרומקאסט גם לתחום העסקי.

צד נוסף שזוכה לתשומת לב מיוחדת היא עבודתה של גוגל להטמעת רשת ה-Fiber בערים שונות בארה”ב. מנהל הכספים של גוגל, פטריק פיצ’ט (Patrick Pichette), ציין כי החברה נמצאת בדיונים עם 34 ערים בארה”ב לשם בחינת הטמעתה של רשת ה-Google Fiber בהן. לאחרונה נודענו גם כי גוגל מתכננת להיכנס לצינור תעבורת מידע ראשי נוסף, כאשר דיווח אודות הפיכתה לספקית סלולר צץ זו פעם נוספת.

החידושים של גוגל במהלך הרבעון הראשון של 2014

moto-360-smallבמהלך הרבעון שהסתיים ב-31 במרץ 2014, הכריזה גוגל על פלטפורמת Android Wear, זו צפויה לבסס נוכחותה של החברה על הטרנד החדש של מכשור לביש. בפברואר, חשפה גוגל את “פרויקט טנגו”, במסגרתו יושקו מאות מכשירי סמארטפון עם חיישני תלת-ממד שמטרתם למפות את סביבתו של המשתמש.

גל הרכישות של גוגל הצליח להרשים ברבעון האחרון, כאשר רכישתה של חברת האינטליגנציה המלאכותית DeepMind בתמורה לסכום המוערך בכ-400 מיליוני דולרים עמדה במוקד. לצידה, רכשה גוגל גם את חברת SlickLogin הישראלית.

בצד הפיתוח, המשיכה ענקית החיפוש לדחוף את פרוייקט משקפי המציאות הרבודה Glass יחד עם כניסה לשותפויות עם יצרניות משקפיים גדולות ומוכרות הן למשקפי ראיה והן למשקפי שמש. בנוסף, חשפה גוגל במהלך הרבעון פיתוח חדש שנועד לסייע לחולי סכרת למדוד את רמת הסוכר בדם, זאת דרך עדשת מגע חכמה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים