גוגל מדווחת על תוצאותיה הכספיות, מתקרבת בצעדי ענק לשווי השוק של אפל

Google-Earnings-4Q13

אמש (ה’) דיווחה ענקית החיפוש גוגל על תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר. החברה המשיכה להציג עליה בצד ההכנסות והרווח, כאשר השינוי במחיר המניה במסחר המאוחר לאחר פרסום התוצאות עמד על כ-4 אחזוים, זאת לאחר שעלתה המניה במהלך המסחר אתמול ב-2.57% לאור ההודעה על מכירת חטיבת המכשירים של מוטורולה לחברת לנובו ביום רביעי בלילה.

הכנסותיה של החברה לרבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר עמדו על 16.86 מיליארד דולר, עליה של כ-17% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. מתוך סך ההכנסות, עמדו הכנסותיה של החברה הבת מוטורולה על 1.15 מיליארד דולר, כאשר זו רשמה הפסד רבעוני של 384 מיליון דולר. בשורת הרווח ברבעון דיווחה גוגל על 3.37 מיליארד דולר, עליה של כ-17% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

קופת המזומנים של החברה עומדת כעת על 58.17 מיליארד דולר, עליה של כ-3% בהשוואה לרבעון השלישי של השנה. שוויה של גוגל עם סיום המסחר אתמול עמד על כ-380 מיליארד דולר, לעומת כ-325$ מיליארד עם סיום הרבעון הקודם, תוך שהיא מתקרבת לשווי השוק הגבוה של אפל, העומד נכון לאתמול על 446 מיליארד דולר. בחודש אפריל צפויה גוגל לבצע פיצול במניית החברה, דבר שיוביל את מחירה להיחתך בכחצי מהמחיר כיום.

Google-Earnings-Stock-4Q13

החידושים של גוגל ברבעון שחתם את 2013

במהלך הרבעון הרביעי והאחרון של שנת 2013 הכריזה גוגל על מכשיר הנקסוס 5, זה זכה להצלחה רבה על-פי דיווחיה של LG, שסיפרה עם פרסום דוחותיה הכספיים כי למכשיר הייתה השפעה מכרעת על עליית מכירות מכשירי הסמארטפון של החברה. אמש חיזקה גוגל את דבריה של LG כאשר הודיעה כי גם בחנות ה-Google Play נמכר המכשיר בהצלחה גדולה.

אל הנקסוס 5 הצטרף ברבעון הרביעי גם מכשיר ה-Moto G, עליו הכריזה מוטורולה עם תגית מחיר של החל מ-179$. פריט חומרה נוסף אותו ציינו בגוגל כהצלחה הינו מזרים המדיה כרומקאסט (Chromecast), שהוכרז ברבעון השלישי של השנה.

בצד התוכנה, עידכנה גוגל את מערכת ההפעלה אנדרואיד לגרסת הקיטקט 4.4 והוסיפה פונקציונליות חדשה גם לאפליקציית ההודעות Hangouts, זו החלה לתמוך ברבעון האחרון של השנה בניהול הודעות SMS על מכשירי אנדרואיד, זאת בנוסף להודעות מיידיות שנעשו בין משתמשים הרשומים לשירות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים