גוגל מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2013, נושקת למחיר של 1000$ למניה

Google-earnings-3Q13

אמש (ה’) דיווחה ענקית החיפוש גוגל על תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר. ברבעון הקודם לא הצליחה גוגל להרשים את האנליסטים על אף שהציגה עליה של קרוב ל-20% בצד ההכנסות וכ-15% בצד הרווח בהשוואה לרבעון המקביל, מה שככל הנראה היה הגורם לדשדוש מניית החברה בחצי השנה האחרונה ללא צליחה אמיתית של מחסום ה-900$ למניה.

הכנסותיה של החברה לרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר עמדו על 14.89 מיליארד דולר, עליה של כ-12% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. מתוך סך ההכנסות, עמדו הכנסותיה של החברה הבת מוטורולה על 1.18 מיליארד דולר, נתון המהווה ירידה של כ-34% או 600 מיליון דולר בהשוואה לרבעון השלישי לשנת 2012. בשורת הרווח ברבעון דיווחה גוגל על 2.97 מיליארד דולר, עליה של כ-36% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

קופת המזומנים של החברה עומדת כעת על 56.52 מיליארד דולר, עליה של כ-3.3% בהשוואה לרבעון השני של השנה. מיד עם פתיחת המסחר ביום שלאחר פרסום התוצאות, זינקה מניית החברה בבורסת הנאסד”ק במעל מ-10% והיא כעת נושקת למחיר של 1000$ למניה.

Google-rises-3Q13

במהלך שיחת הועידה לאחר פרסום התוצאות הכספיות הזכיר מייסד ומנכ”ל גוגל, לארי פייג’, את כל המוצרים שהשיקה החברה ברבעון האחרון: מערכת ההפעלה Jelly Bean 4.3, טאבלט הנקסוס 7, סמארטפון ה-Moto X (דרך מוטורולה), מזרים המדיה Chromecast ועדכונים שונים לאפליקציות ושירותי החברה אותם מריצה החברה על מעל ממיליארד מכשירי אנדרואיד ברחבי העולם.

פייג’ ציין גם את השעון החכם כאופציה מעניינת להמשך והודיע כי לא ישתתף בכל שיחות הועידה של החברה בעתיד. פייג’ סובל זה זמן מה ממחלה הגורמת לשיתוק במיתרי הקול ומכאן נובעת, ככל הנראה, בקשתו להיעדרות משיחות הועידה, זאת על אף שציין פייג’ כי הסיבה נעוצה ברצונו להקדיש זמן רב יותר לעבודתו החשובה שלו בגוגל.

nexus-5-deuxaniביום שני, ה-28 בחודש אוקטובר, צפויה גוגל להכריז על מכשיר הנקסוס 5 יחד עם עדכון מערכת ההפעלה אנדרואיד לגרסת KitKat 4.4. רבים מצפים לשמוע על הדגם הבא של מכשיר הנקסוס בעיקר בשל רמת המחיר הנמוכה שמציעה גוגל עבור המכשיר בחנות ה-Google Play. דגם הנקסוס 4 זכה להצלחה גדולה למדי בישראל, ויש לשער כי גם בעולם, בעקבות הפחתת מחירו של המכשיר לקראת סוף חודש אוגוסט.

לפי המסמך של LG שהודלף בתחילת החודש, מפרטו של ה-Nexus 5 כולל מסך בגודל 4.95 אינץ’ ברזולוציית Full HD 1080p, ערכת השבבים Snapdragon 800 עם מעבד מרובע ליבות בתדר 2.3GHz, זיכרון פנימי 2GB RAM, נפח אחסון מובנה 16GB / 32GB, מצלמה ראשית בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל ומייצב תמונה אופטי (OIS), מצלמה קדמית 1.3 מגה-פיקסל, סוללת 2300mAh. בנוסף, ישנה תמיכה בטעינה ללא חוטים, בלוטות’ 3.0, LTE, NFC. במהלך הלילה הופיע לרגע ה-Nexus 5 בחנות ה-Google Play בגרסת ה-16GB ובמחיר 349$ (כ-1,230 ש”ח).

(מקור – Google IR)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים