גאדג’טי מסקר: Logitech MX Keys S – מקלדת פרימיום אלחוטית בפרופיל נמוך

מקלדת ה-MX Keys S (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי) מקלדת ה-MX Keys S (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

לוג’יטק (Logitech) ידועה במגוון פתרונות הציוד ההיקפי שלה, בין אם מדובר בעכברים ומצלמות רשת או במקלדות שונות, ובהם בולטים במיוחד פתרונות הפרימיום מסדרת ה-MX של החברה, הכוללים גם את ה-MX Keys S, מקלדת אלחוטית בעלת פרופיל נמוך במיוחד, עם תאימות למחשבי ווינדוס ומק ומגוון פיצ’רים, בהם תאורה אחורית חכמה, אפשרות חיבור ל-3 מכשירים בו זמנית ועוד.

מקלדת ה-MX Keys S הוכרזה ב-2023 כמחליפה הרשמית של מקלדת ה-MX Keys המקורית של החברה, שהוכרזה עוד ב-2019 לצד עכבר ה-MX Masters 3 (סקירה), וזכה גם הוא לגרסה מעודכנת בדמות ה-MX Master 3S. בסופו של דבר, השאלה החשובה ביותר היא עד כמה נוח להשתמש במקלדת ה-MX Keys S, אז בדקנו…

מבט מקרוב – Logitech MX Keys S

מקלדת ה-MX Keys המקורית ודגם ה-Keys S החדש נועדו להיות פתרונות הפרימיום של החברה מסדרת ה-MX, כאשר ניתן להבחין באיכות העיצוב והגימור של המקלדת כבר כאשר מוציאים אותה מהאריזה.

המקלדת מגיעה עם גוף אלומיניום ופלסטיק איכותי מאוד, הכולל 26% פלסטיק ממוחזר (פחות בגרסאות צבע אחרות). גופה מוצק ויציב למדי ומגיע במשקל לא נמוך של 810 גרם, כשיחד השניים שומרים על המקלדת יציבה על השולחן.

בניגוד למבנה הארגונימי ה”גלי” של ה-Wave Keys, מקלדת ה-MX Keys S מגיעה במבנה סטנדרטי ושטוח יותר עם פד מספרים בחלקה הימני ורוחב מלא של 43 ס”מ.

פיצ’ר ייחודי למדי במקלדת הוא התמיכה באפשרות להתחבר לעד 3 מכשירים, דוגמת מחשבים או מכשירי סלולר, במקביל, עם האפשרות לבחור לאיזה מבין שלושת המכשירים נתחבר באמצעות 3 מקשים יעודיים במקלדת.

מקלדת ה-Logitech MX Keys S (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
מקלדת ה-Logitech MX Keys S (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מקלדת ה-MX Keys S מגיעה בפרופיל דק ונמוך במיוחד באמצעות שימוש בלחצני “מספריים” (scissor-style), בדומה למקלדות אותן ניתן למצוא בדרך כלל במחשבים ניידים.

לחצנים אלה מספקים חווית הקלדה נוחה ושקטה במיוחד בהשוואה למקלדות מכניות “רועשות”, כאשר היא מיועדת לשימוש בעבור משתמשי ווינדוס ומק עם כפתורים יעודיים לשניהם, דוגמת כפתור ה”התחל” של ווינדוס וכפתור ה”Command” ⌘ של אפל.

חלק מרכזי בעיצוב המקלדת הם המקשים שלה. החברה משתמש במקשי ABS פלסטיים השקועים בחלקם המרכזי, עיצוב שנועד לשפר את יכולת ההקלדה על ידי מתן מקום טוב יותר לאצבע על המקש.

בין מקשי הפונקציה השונים ניתן למצוא מקשים השולטים במדיה, מנמיכים ומעלים את עוצמת השמע והתאורה, ואפשר למצוא גם שלושה כפתורי פונקציה שכוללים מקש הכתבה קולית (F5), הוספת אמוג’י (F6) והשתק (F7).

בחלקה העליון ניתן למצוא נורת לד בודדת להצגת הסטטוס של המקלדת, הנדלקת באור ירוק להצגת מצב תקין בהפעלה ובאור אדום כאשר הסוללה המובנה חלשה. הסוללה מספיקה לפי החברה לעד 5 חודשים ללא תאורה אחורית פעילה או עד 10 ימים עם תאורה אחורית.

מבט צדדי על המקדת מציג את הפרופיל הנמוך שלה, המגיע עם שיפור קל של כ~5 מעלות, דבר שפחות אופטימלי בעבור משתמשים המעדפים זוויות הקלדה שונות או פשוט את האפשרות ליותר מזווית אחת, כשהזווית נוצרת על ידי ה”רגל” האחורית שניתן לראות בגבה.

לבסוף, חייבים לתייחס לתאורה האחורית החכמה ב-Keys S. המקלדת מגיעה עם פיצ’ר ה-Smart illumination של החברה, המפעיל באופן אוטומטי את התאורה האחורית הלבנה של המקלדת ברגע שבוצע זיהוי של ידי המשתמש בקרבה אליה.

לוג’יטק שיפרה את הפיצ’ר בהשוואה לדור הקודם עם הוספת חיישן תאורה מובנה המתאים את עוצמת התאורה האחורית של המקשים, כאשר תמיד ניתן לשלוט על התאורה באופן ידני עם מעבר בין 5 רמות תאורה שונות.

מקלדת ה-MX Keys S מול ה-MX Keys

באופן די לא מתוכנן, לפני שקיבלתי את מקלדת ה-MX Keys S לסקירה הספקתי להזמין ולקבל מחו”ל את מקלדת MX Keys הקודמת של לוג’יטק, דבר שמייצר לנו הזדמנות טובה להשוות בין שני הדגמים, למרות שדגם ה-MX Keys שרכשתי אינו כולל מקשים בעברית מאחר והוא לא נרכש בארץ.

באופן מעשי? כמעט בלתי ניתן להבדיל בין דגם ה-MX Keys המקורי וגרסת ה-MX Keys S החדשה, המגיעה בפריסת מקשים זהה לחלוטין עם מקשים “שקועים” במרכזם.

עם זאת, קיימים מספיק הבדלים קטנים, בהם מעבר מדונגל ה-Unifying לדונגל ה-Bolt העדכני ושינוי של כמה מכפתורי הפונקציות בין הדגמים עם הוספת כפתורים יעודיים לאמוג’י, השתקת מיקרופון והכתבה קולית בדגם ה-MX Keys S החדש יותר.

MX Keys S מול MX Keys (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
MX Keys S מול MX Keys (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

ההבדל המשמעותי ביותר בין הדגמים מתבטא בתאורה האחורית ה”חכמה” של המקלדת, ה-smart illumination, פיצ’ר המפעיל באופן אוטומטי את התאורה האחורית ברגע שהמקלדת מזהה שהידיים של המשתמש מתקרבות אליה.

בעוד שהפיצ’ר היה קיים גם בדור הקודם, גרסת ה-MX Keys S החדשה מוסיפה חיישן תאורה המתאים באופן אוטומטי את התאורה האחורית לתאורת הסביבה.

במילים אחרות, במידה ויש לכם כבר את מקלדת ה-MX Keys הקודמת לוג’יטק, אין באמת טעם להשתדרג ולעבור לדגם ה-MX Keys S החדש, אבל אם עדיין לא החלטתם, עכשיו אתם יודעים את ההבדל בין השתיים.

תוכנת ה-+Logi Options

בעוד שתמיד ניתן להשתמש במקלדת ה-MX Keys S ללא צורך בשום אפליקציה, בדומה ל-Wave Keys ומקלדות לוג’יטק נוספת, ניתן להשתמש בתוכנת ה-+Logi Options (הורדה) היעודית של לוג’יטק, המאפשרת לשנות את ההגדרות השונות במקלדת כמו התאורה האחורית ולהגדיר שימושים שונים לכפתורים.

לאחר חיבור המקלדת לתוכנה אנו יכולים לתכנת 17 כפתורים לביצוע פעולות שונות מלבד ברירת המחדל הרגילה, כאשר ניתן לתכנת אותם לבצע גם פעולות מורכבות יותר ואף לבצע פעולות שונות בהתאם ליישום בו משתמשים באותו הרגע, כך שלדוגמה כפתור יבצע פעולה א’ בדפדפן הכרום ופעולה ב’ בנגן ה-VLC.

תוכנת ה-+Logi Options
תוכנת ה-+Logi Options

חווית השימוש ב-MX Keys S

בדומה למקלדת ה-Keys הקודמת של החברה, גם חווית השימוש וההקלדה ב-Keys S נוחה, דבר שלא אמור להפתיע מאחר והעיצוב לא השתנה כלל בגרסה החדשה.

למרות שאני פחות חובב מקלדות בפרופיל נמוך, התרגלתי לשימוש במקלדת בצורה מהירה יחסית, ובמיוחד למקשים והעיצוב השקוע שלהם, עיצוב המספק חווית שימוש נוחה יותר בהשוואה למקשים שטוחים רגילים ושקט בהרבה בהשוואה למקלדות רגילות ומכאניות.

מקשי המקלדת מרווחים עם מרחק הפעלה קצר בדומה למחשבים ניידים. המקלדת מאפשרת לכתוב במהירה גבוהה למדי, כאשר באופן אישי הפיצ’ר השימושי ביותר בה הוא האפשרות לחבר אותה לעד 3 התקנים בו-זמנית, דבר שאפשר לי לעבור בצורה מהירה ונוחה בין המחשבים השולחניים והנייד שלי.

החיסרון הכי גדול מבחינתי הוא זמן ההסתגלות לזווית ההקלדה. לפי לוג’יטק, זווית של 5 מעלות אמורה להיות הטובה ביותר, אך זה תלוי לא מעט בהרגלי ההקלדה.

המקלדת מגיעה עם סוללת 1500mAh מובניה אותה ניתן להטעין באמצעות שקע USB-C סטנדרטי, כאשר לפי החברה המקלדת אמורה להציע זמן שימוש של עד 10 ימים עם תאורה אחורית פעילה בהגדרות ברירת המחדל שלה ועד 5 חודשים ללא תאורה אחורית פעילה.

משתמשים מקבלים למעשה אפשרות בחירה בין השימוש בתאורה האחורית והחכמה של החברה, המאפשרת שימוש נוח יותר בתאורה חשוכה על חשבון זמן הסוללה, שעמד בבדיקות שלי אפילו על יותר מהעשרה הימים הרשמיים.

כאשר מדברים על שימוש ללא תאורה, קשה יחסית למדוד שימוש במשך תקופה ארוכה כל כך, אך מהניסיון הארוך עם לוג’יטק, סביר להניח כי החברה די מדייקת בצפי השימוש שלה ורובנו לא נתקשה לחבר את הסוללה למטען מספר פעמים בודדות בשנה.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-MX Keys S

הדבר הראשון שעולה בראש כאשר מדברים על ה-MX Keys S הוא האימרה “לא מחליפים סוס מנצח”. גם אחרי כארבע וחצי שנים לאחר הצגת מקלדת ה-MX Keys המקורית, לא הייתה ללוג’יטק שום סיבה לשנות משהו מהותי בעיצוב המקלדת מלבד החלפת שלושה כפתורי פונקציה, מעבר לדונגל Bolt מעודכן ושדרוג התאורה האחורית המובנית לחכמה יותר בזכות הוספת חיישן תאורה.

מקלדת ה-MX Keys זכתה ללא מעט שבחים במהלך השנים, דבר אותו ניתן להרגיש ולהבין בקלות לאחר שימוש קצר במקלדת.

העיצוב המינימליסטי והשטוח מספק חווית שימוש נוחה במיוחד לצד הכפתורים ה”שקועים”, כאשר לצד האפשרות להתאים את המקשים לשימושים שונים באפליקציות, פיצ’ר נוסף ושימושי במיוחד במקלדת הוא האפשרות להתחבר לשלושה התקנים בו זמנית.

במידה ואין לכם כבר את מקלדת ה-MX Keys הקודמת ואתם מחפשים מקלדת אלחוטית איכותית ונוחה, ה-MX Keys S היא פתרון מעולה, במיוחד אם אתם חובבי מקלדות בפרופיל נמוך.

מקלדת ה-MX Keys S של לוג’יטק זמינה למכירה בארץ במחיר של 499 ש”ח.

מה אהבנו?

  • עיצוב פרימיום ואיכות בניה גבוהה.
  • הקלדה נוחה, מהירה ושקטה.
  • אפשרות חיבור ל-3 התקנים בו זמנית.
  • זמן סוללה ארוך (ללא תאורה אחורית).
  • סוללה נטענת.

ומה פחות?

  • כבדה יחסית (810 גרם).
  • אי אפשר להתאים את זווית המקלדת.
  • לא כולל משענת כף יד (רכישה נפרדת).
  • זמן סוללה סביר (עם תאורה אחורית).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים