גאדג’טי מסקר: Logitech MX Anywhere 3S – עכבר פרימיום זעיר למשתמשים בדרכים

עכבר ה-MX Anywhere 3S (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי) עכבר ה-MX Anywhere 3S (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

לוג’יטק (Logitech) ידועה במגוון פתרונות הציוד ההיקפי שלה ובראשם פתרונות הפרימיום מסדרת ה-MX, הכוללת גם את עכבר ה-MX Anywhere 3S האלחוטי והקופמקטי, המיועד במיוחד למשתמשים בדרכים ומשלב את שלל הפיצ’רים המוכרים של החברה, בהם גלגלת ה-MagSpeed, אפשרות חיבור ל-3 מכשירים בו זמנית ומגוון אפשרויות התאמה.

עכבר ה-MX Anywhere 3S שהוכרז ב-2023 לצד מקלדת ה-MX Keys S (סקירה) הגיע כרענון גרסה קל לדגם ה-MX Anywhere 3 המקורי של לוג’יטק מ-2020, וניתן להתייחס אליו בפשטות כ”אח הקטן והקומפקטי” של עכבר ה-MX Master 3/3S (סקירה) הגדול יותר של לוג’יטק.

מדובר בפתרון שמיועד למשתמשים המחפשים עכבר קומפקטי וקטן שניתן לזרוק בקלות בתיק לצד המחשב הנייד שלהם, אך האם מדובר בעכבר מושלם למשתמשים בדרכים? בדקנו.

מבט מקרוב ושימוש בעכבר MX Anywhere 3S

עכבר ה-MX Anywhere 3S מגיע בתור פתרון קומפקטי בגודל של 100.5x65x34.4 מ”מ ומשקל של 99 גרם בלבד. במילים אחרות, אפשר לזרוק בקלות בתיק מבלי לחשוב על המקום שהוא תופס או על תוספת המשקל שלו לתיק.

ובעוד שהיה לי חשש מסויים להשתמש בעכבר בנסיעות לאור העובדה שיש לי ידיים גדולות יחסית ואני מעדיף בדרך כלל עכברים גדולים, חשש זה די נעלם לאחר מספר ימים, בהם התרגלתי לצורת האחיזה והשימוש השונה בו לאור גודלו.

עכבר ה-MX Anywhere 3S (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
עכבר ה-MX Anywhere 3S (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

בין השינויים שניתן למצוא בדגם ה-3S החדש לעומת דגם ה-3 הקודם של החברה ישנם מקשים שקטים יותר, דבר שקשה להתייחס אליו ללא השוואה “ראש בראש” מול הדגם הקודם, אך מאחר שמדובר על שינוי דומה בין עכבר ה-MX Master 3 בו אני משתמש ביום יום ודגם ה-MX Master 3S, אפשר לומר בוודאות כי לחיצות העכבר בדגם החדש הרבה יותר שקטות ואינן מפריעות לאנשים בסביבה הקרובה גם בשעות הקטנות והשקטות של הלילה.

העכבר מגיע בעיצוב סימטרי עם חלק עליון עשוי פלסטיק חלק וצדדים בעלי ציפוי גומי נוח לאחיזה, אך הוא מיועד למשתמשים ימניים בלבד, כאשר הוא כולל צמד כפתורים צדדים בחלקו השמאלי.

בחלק העליון של העכבר אפשר למצוא את גלגלת ה-MagSpeed המוכרת של לוג’יטק, כפתור בודד אותו ניתן להגדיר לביצוע פעולות שונות, לד שנועד להתריע על מצב סוללה נמוך ואת לוגו ה-Logi של החברה.

עכבר ה-MX Anywhere (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
עכבר ה-MX Anywhere (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

אם לא יצא לכם להשתמש בגלגלת ה-MagSpeed הנהדרת של לוג’יטק, מדובר על אחד הפיצ’רים הנוחים ביותר של לוג’יטק בעכברי החברה.

גלגלת המתכת האיכותית מוסיפה לשימוש נוח מאוד, עם אפשרות למעבר בין שני מצבי שימוש:

  • מצב החלקה מהירה, המאפשר לעבור בצורה שקטה ומהירה של עד 1000 שורות בשניה באופן שמזכיר האמת פידג’ט ספינר. היא ממשיכה להסתובב הרבה מאוד זמן בכוחות עצמה,
  • מצב שני בו הגלגלת מפעילה התנגדות לשליטה מדוייקת יותר בעכבר, אותה ניתן להגדיר באופן ידני בדומה ל-DPI של העכבר באפליקציית ה-+Logi Options עליה נדבר בהמשך.
MX Anywhere 3S - מבט קדמי (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
MX Anywhere 3S – מבט קדמי (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מהיר בחלקו הקדמי מציג את חיבור ה-USB-C, שנועד לטעינה ומאפשר להשתמש בעכבר גם בזמן טעינה, כאשר בחלקו התחתון אפשר למצוא את כפתור ההדלקה, חיישן Darkfield אופטי של עד 8000DPI אותו ניתן להתאים בהתאם להעדפות האישיות של המשתמש, חיישן שנועד לעבוד על כל משטח ואכן מצליח לעשות זאת גם על שולחנות זכוכית ללא בעיה מיוחדת.

לבסוף, כפתור בחירה וחיבור לשלושה התקנים שונים, בדומה למוצרים אחרים של לוג’יטק בהם אני משתמש, כך שעכבר אחד יכול לשלוט על המחשב הנייד, נייח והמכשיר הסלולרי.

יש לציין כי בעוד שהעכבר תומך בקישורית ה-BOLT היעודית של לוג’יטק, הוא מגיע ללא הדונגל היעודי של החברה ומיועד להתחברות באמצעות בלוטות’ בלבד.

החלק האחרון והלא פחות חשוב הוא זמן הסוללה של העכבר. רשמית סוללת ה-500mAh אמורה להספיק עד 70 ימי שימוש עם תמיכה בטעינה מהירה המספקת שלוש שעות שימוש בטעינה של דקה בלבד! דבר שלא מפתיע לאור זאת שלוג’יטק ידועה בזמני הסוללה הארוכים של המוצרים שלה.

באופן אישי במהלך שלושת השבועות האחרונים הסוללה הספיקה לרדת במקרה שלי ב-15% בלבד, דבר שתלוי כמובן מאוד בכמות השימוש היומית בעכבר.

עם זאת, אפשר להניח שרוב המשתמשים לא יתקשו להגיע לזמן שימוש אורך במיוחד של כחודשיים בעכבר בטעינה בודדת, כאשר הטעינה המהירה תוכל לפתור כל בעיה של סוללה נמוכה.

תוכנת ה-+Logi Options

בדומה למוצרים אחרים של לוג’יטק, למרות שניתן להשתמש בעכבר ה-MX Anywhere 3S ללא שימוש בשום תוכנה יעודית אלא כעכבר בלוטות’ אלחוטי סטנדרטי, תוכנת ה-+Logi Options (הורדה) היעודית של החברה מספקת למשתמשים אוסף אפשרויות שליטה והתאמה נוסף.

האפליקציה מאפשרת להתאים את הפעולה של הכפתורים הצדדים, המוגדרים בתור ברירת מחדל כ”קדימה” ו”אחורה”, כאשר ניתן להגדיר גם קומבינציות שימוש דוגמת האפשרות להשתמשת בגלגלת לגלילה אופקית עם לחיצה על אחד מהכפתורים הצדדים.

בנוסף, האפליקציה מאפשרת להגדיר את רמת ההתנגדות של גלגלת ה-MagSpeed לפי העדפותיו האישיות של המשתמש.

פיצ’ר חשוב מאוד שמאפשרת תוכנת ה-+Logi Options הוא היכולת להתאים את הפעולות של הכפתורים לתוכנה בה משתמשים, כך שכפתור יבצע פעולה א’ בדפדפן הכרום ופעולה ב’ בנגן ה-VLC, לדוגמה.

תוכנת ה-+Logi Options
תוכנת ה-+Logi Options

השורה התחתונה – מה חשבנו על עכבר ה-MX Anywhere 3S

סדרת מוצרי ה-MX של לוג’יטק הייתה ונשארה לאחת מסדרות הדגל בתחום הציוד ההיקפי, סדרה הכוללת את עכבר ה-MX Anywhere 3S כאח הקטן והקומפקטי יותר של ה-MX Master 3S, שנחשב לאחד מהעכברים האלחוטיים הפופולריים ביותר בשוק.

הגודל הזעיר של ה-MX Anywhere 3S הופך אותו לאופטימלי בעבור משתמשים שמחפשים עכבר נסיעות, שיהיה נוח וקל יותר לנשיאה, אך בו בזמן שומר על הפיצ’רים הרבים של סדרת ה-MX, בהם גלגת ה-MagSpeed של הלוג’יטק שמעניקה חווית שימוש שונה ונוחה לעומת כל עכבר אחר בו התנסיתי עד היום, למרות שלא כל משתמש יתחבר לגודל הזעיר באופן מיידי, דבר שצריך לשקול לפני הרכישה ותלוי בהעדפות המשתמש.

בזמן שניתן למצוא בשוק לא מעט עכברים קומפקטיים וקטנים המיועדים למשתמשים בדרכים, קשה להשוות לעכבר פרימיום דוגמת ה-MX Anywhere 3S, עם יכולת החיבור שלו לשלושה התקנים שונים ואפשרויות ההתאמה הרבות שלו.

האם הוא שווה את ההשקעה? לדעתי כן, במיוחד אם אתם מחפשים עכבר איכותי ומוכנים לשלם עליו.

עכבר ה-MX Anywhere 3S הקומפקטי של לוג’יטק זמין למכירה בארץ במחיר של 399 ש”ח.

מה אהבנו?

  • עיצוב קומפקטי ונוח.
  • לחצנים שקטים.
  • מסוגל לעבוד על כל משטח.
  • אפשרויות התאמה מרובות באפליקציה היעודית.
  • זמן סוללה מעולה.
  • מתחבר ל-3 התקנים בו זמנית.

ומה לא?

  • עיצוב שיכול להיות קטן מדי לחלק מהמשתמשים.
  • מגיע ללא דונגל BOLT בערכה.
  • מחיר (לא העכבר האלחוטי הזול ביותר בשוק).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים