גאדג’טי מסקר: Samsung Galaxy Grand 2 – הפתרון של סמסונג לשוק הביניים

ספינות הדגל של מרבית יצרניות הסלולר כוללות מסך גדול ואיכותי במיוחד, מפרט שלא יבייש מחשב נייד סטנדרטי, ובהתאם לכך – גם תג מחיר גבוה. לצד מכשיר הדגל יימצא לעיתים גם אחו קטן הכולל מפרט ביניים, מסך קטן ותג מחיר נוח. אך מה עם אלו המעדיפים מסך גדול ואיכותי לצד מפרט (ומחיר) המותאם לשוק הנמוך והבינוני?

עד עתה היה על המשתמש להחליט: סכום גבוה בתמורה למכשיר בעל מסך גדול ואיכותי המונע ע”י חומרה עצמתית, או לצמצם את הוצאותיו ולקבל מכשיר קטן יותר – הן במפרט והן בגודל המסך. יצרנית הסלולר סמסונג החליטה להציג פתרון לכך כבר ב-2012 והכריזה על Galaxy Grand. קצת יותר משנה לאחר מכן, חשפה החברה גם את Galaxy Grand 2 המציג מסך גדול ואיכותי באופן מפתיע, לצד מפרט בינוני ותג מחיר נוח.

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 5.25 אינץ’ מסוג TFT LCD
רזולוציית תצוגה HD 720p (זאת אומרת 1280X720 פיקסלים), 280ppi
מעבד Cortex-A7 מרובע ליבות בתדר 1.2GHz על גבי פלטפורמת Qualcomm Snapdragon 400
מאיץ גראפי Adreno 305
זיכרון פנימי 1.5GB RAM
נפח אחסון 8GB, אפשרות להרחבה באמצעות microSD עד לנפח 64GB
מערכת הפעלה אנדרואיד Jelly Bean 4.3 עם ממשק המשתמש TouchWIZ
ניתן לשדרג ל-KitKat 4.4
מצלמה ראשית 8 מגה-פיקסל, פוקוס אוטומטי, פלאש LED בודד, צילום וידאו Full HD 1080p
מצלמה משנית 1.9 מגה-פיקסל, צילום וידאו HD 720p
קישוריות Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, Bluetooth 4.0, NFC, A-GPS, 4G LTE
סוללה Li-Ion 2,600mAh – נשלפת
מידות גובה – 146.8 מ”מ, רוחב – 75.3 מ”מ, עובי – 8.9 מ”מ, משקל – 163 גרם

Samsung-Galaxy-Grand-2-Side

עיצוב ואיכות בנייה

סמסונג עוד לא נטשה את עיצוב הפלסטיק, אך בהחלט מצאה אלטרנטיבה לא רעה. גב המכשיר עשוי פלסטיק בעל טקסטורת עור המעניקה אחיזה נוחה ומראה אלגנטי, בדומה למה שעשתה עם הפאבלט המצליח Galaxy Note 3.

Galaxy Grand 2 מתהדר במסך 5.25 אינץ’ ברזולוציית HD 720p, כאשר בגבו מצלמת 8 מגה-פיקסל ופלאש LED בודד. גם במכשיר זה שומרת סמסונג על הקו העיצובי המוכר כאשר מתחת למסך ממוקמים לחצן הבית הפיזי ושני כפתורי מגע. בניגוד לחלק נכבד ממכשירי החברה, כפתור הבית גדול יחסית, קל ללחיצה ובעל פידבק נהדר. מעל המסך חיישני קרבה ותאורה כמו גם מצלמת 1.9 מגה-פיקסל.

בחלקו הימני של המכשיר ישנו כפתור הנעילה המוכר שקיבל מיקום מעט נמוך לטעמנו. בחלקו השמאלי נמצאים כפתורי ויסות עוצמת השמע. בחלקו העליון ממוקם שקע האוזניות ובחלקו התחתון כניסת ה-microUSB לטעינה חשמלית והעברת מידע.

גודלו הפיזי של המכשיר לא הצליח לרגש אותנו, הרי אנחנו כבר רגילים לגדלים שכאלו. אולם, השוליים הרחבים ומשקלו הכבד (163 גרם) מקשים על השימוש – מי שינסה לתפעל את המכשיר ביד אחת, כנראה שייכנע די מהר ויערב לבסוף גם את ידו השנייה. ל-Grand 2 גב נשלף שמתחתיו סוללת 2600mhA, חריץ המיקרו-סים ושקע להרחבת זיכרון עד 64GB.

Samsung-Galaxy-Grand-2-Back

מסך, תצוגה ומולטימדיה

מכשיר ה-Galaxy Grand 2 מצויד במסך TFT בגודל 5.25 אינץ’ המציג תכנים ברזולוציית 720p, זו יוצרת צפיפות של 280 פיקסלים לאינץ’. בעת צפייה בתמונות, ניגון וידאו והפעלת משחקים יציע המסך חוויה לא רעה בכלל: התמונה חדה מספיק, הצבעים חיים ולא מוגזמים מדי.

הבהירות המקסימלית מאפשרת צפייה בתכנים גם בתנאים לא הכי אופטימליים, אך חולשתו העיקרית של המסך תתגלה תחת אור שמש ישיר. פרט להשתקפות המוגזמת, המסך לא מצליח להתגבר על תאורה חזקה, כך שיהיה מאד קשה ועד בלתי אפשרי לקרוא טקסטים או לבצע פעולות הדורשות דיוק.

מכשיר השוק הבינוני של סמסונג מצויד ברמקול מונופוני, זה מספק שמע מתכתי ובעוצמה חלשה באופן יחסי. לפיכך, האזנה למוזיקה וצפייה בסרטים באמצעות הרמקול יספקו חוויה מאכזבת למדי, אם כי נסבלת במידה ותמצאו בסביבה שקטה.

Samsung-Galaxy-Grand-2-Buttons

ביצועים וממשק משתמש

על אף שגרסת האנדרואיד החדשה ביותר הייתה זמינה במועד השקתו של המכשיר, מהקופסה הוא יוצא כשעליו גרסת Jelly Bean 4.3 עם ממשק המשתמש TouchWIZ. מעבד ה-Snapdragon 400 וזיכרון ה-RAM בנפח 1.5GB מאפשרים להריץ את מרבית היישומים והמשחקים, גם את הכבדים שבהם, אך לא נוכל להבטיח שהחוויה תהיה נטולת תקלות או קריסות פתאומיות.

אין זה חדש שממשק המשתמש של סמסונג עמוס במיוחד, וגם כאן חווינו פערים מעט מרגיזים בעת השימוש השוטף במכשיר: בפתיחת החייגן ואפליקציות נוספות, במהלך ניווט בגלריית התמונות וכמובן שבגלישה באינטרנט. באיזשהו מקום זה נראה שממשק המשתמש של סמסונג פשוט כבד מדי לחומרה, מה שהביא את החברה לוותר בעבר על שחרור עדכוני תוכנה.

בדומה למכשירי סמסונג אחרים, גם Galaxy Grand 2 מאפשר הפעלת שתי אפליקציות זו לצד זו על אותו המסך. מסך המכשיר גדול מספיק ואופציית המולטי טאסקינג על גביו בהחלט מהנה. באמצע חודש יולי שוחרר עדכון KitKat בעבור המכשיר, אך מרבית התלונות שלנו נותרו בעינן גם לאחר השדרוג המיוחל.

Samsung-Galaxy-Grand-2-Apps

מצלמה

Galaxy Grand 2 כולל מצלמת 8 מגה-פיקסל המאפשרת צילום וידאו ב-Full HD 1080p, זו מספקת תוצאות טובות – אך תלויה בעיקר בחסדיה של התאורה. באור יום תספק המצלמה תמונות מפורטות המאופיינות בצבעים מדוייקים מאד. עם זאת, צילום הלילה של המצלמה מציג תוצאות פחות טובות. על מנת לקבל תמונה איכותית נצטרך לבצע כמה צילומים עד לקבלת התוצאה הרצויה.

גם צילום הוידאו במכשיר מספק תוצאות טובות למדי באור יום, אך מתקשה בצילום לילי. נורת ה-LED עושה את עבודתה ומשפרת את מרבית התמונות וקטעי הוידאו המצולמים בלילה, אך לעיתים היא גורמת לחשיפה מוגברת שפוגעת באיכות התמונות. ממשק הצילום זהה לזה של מכשירי סמסונג אחרים ולא מציג אופציה מהפכנית או חוויה שיהיה קשה לוותר עליה.

Samsung-Galaxy-Grand-2-Camera-UI

סוללה

אחת הנקודות היותר חשובות למכשיר מן הסוג הזה היא כמובן הסוללה. המסך הגדול וכוח העיבוד דורשים לא מעט אנרגיה, ועל הסוללה להיות גדולה מספיק בכדי לאפשר אורך חיים גבוה וחווית שימוש טובה – וכאן אין ספק שסמסונג עשתה את עבודתה כראוי.

סוללת ה-2600mAh עושה חיל עם המכשיר ומספקת 10 שעות עבודה בשימוש מאסיבי הכולל מוזיקה, גלישה באינטרנט, שליחת הודעות מידיות, ביצוע שיחות ומעט גיימינג. בשימוש סביר תספק הסוללה אף שני ימי עבודה, כאשר את המכשיר נצטרך להטעין אך ורק ביום שאחרי בשעות אחר הצהריים.

סיכום

Galaxy Grand 2 הוא המסלול שסמסונג בחרה ללכת בו עם לקוחותיה שמחפשים מסך גדול במחיר נמוך. המכשיר יריץ את מרבית האפליקציות המוכרות, יציג וידאו ותמונות באופן איכותי ואף יספק מעבר ליום עבודה שלם בטעינה אחת בלבד. עם זאת, לצד שחרורם של Galaxy S5, One M8 ולאחרונה גם G3, מכשירי הדגל של סמסונג, HTC ו-LG, ירדו מחיריהם של מכשירי הדגל הקודמים כמעט לאותו הרף.

האם שווה יהיה לחסוך בין 300 ל-500 שקלים ולרכוש את ה-Galaxy Grand 2, ולאו דווקא את אחד ממכשירי הדגל המובילים של השנה שעברה? ובכן, זה תלוי בהעדפה אישית ובתקציב, ואת ההחלטה הזו נשאיר לכם לבצע.

Samsung-Galaxy-Grand-2-Camera

מה אהבנו: סוללה חזקה במיוחד, מסך איכותי באופן יחסי
מה לא: פלסטיק זול, רמקול חלש בעל שמע מתכתי, ממשק איטי
מחיר: החל מ-1599 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים