דיווח: סמסונג הציגה ירידה של 25% במכירות ה-Galaxy S5 לעומת הדגם הקודם

מכה נוספת לסמסונג: לאחר  שבחודש האחרון פרסמה הענקית הקוריאנית ד״וח פיננסי מדאיג והודיעה על קיצוץ עתידי של כ-30 אחוזים מהיצע המכשירים שלה, מתפרסם היום (ב’) דיווח באתר הוול סטריט ג’ורנל, על פיו נתוני המכירות של מכשיר הדגל האחרון בסדרה, Galaxy S5, לא עונים על הציפיות. על פי הדיווח, הציגה החברה ירידה של כ-40 אחוזים במכירות בהשוואה לציפיות החברה.

בסה”כ נאמר כי ה-Samsung Galaxy S5 הציג מכירות של 12 מיליון יחידות בשלושת החודשים בשלושת החודשים הראשונים לאחר תחילת מכירותו. מספר זה נמוך בכ-4 מיליון יחידות מהנתון שהציג הדגם הקודם בסדרה – Galaxy S4. אולם, כמובן שלא מדובר בנתונים רשמיים המגיעים מסמסונג.

הדבר מתבטא כאמור, גם בדו״ח הפיננסי האחרון שפרסמה סמסונג, שם נחשף שהחברה הרויחה ברבעון השלישי 60% פחות מאשר באותו רבעון בשנה שעברה. בעוד בארצות הברית הצליחה סמסונג להגדיל את הכנסותיה, בשאר העולם, הן דווקא הצטמצמו. כך לדוגמא, בסין ירדו מכירות החברה בכ-50 אחוזים. את אובדן ההכנסות ניתן ודאי לייחס ליצרניות הסיניות, שמצליחות לייצר אלטרנטיבה אטרקטיבית ולייצר מכשירים מתקדמים תחת תג מחיר נמוך.

נדגיש, מעמדה של סמסונג עדיין חזק כפי שהיה והיא עודנה עומדת בראש יצרניות המובייל בעולם כולו, לפחות בצד כמויות המכשירים אותם היא שולחת מידי רבעון. יחד עם זאת, נדמה שהחברה ערה לבעיה ובכוונתה לבצע מספר מהלכים, בהם שינוי ומינוי בכירים, השקעה במפעלים לייצור שבבים, החדרת מערכת ההפעלה Tizen לשוק הנמוך ועבודה מאומצת על Project Zero, הוא צפוי להיות מכשיר הדגל הבא של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים