קנוניקל ו-Meizu יביאו את מערכת ההפעלה Ubuntu Touch לסמארטפון בשנה הבאה

Ubuntu Touch על מכשיר Meizu MX3 (מקור: mydrivers.com)

יצרנית מכשירי הסמארטפון הסינית, Meizu, חתמה על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה עם חברת קנוניקל, מפתחת התוכנה האחראית להתאמתה של מערכת ההפעלה אובונטו למכשירים ניידים. דיווחים בתקשורת הסינית מציינים כי שתי החברות ישיקו מכשיר ייעודי מסדרת ה-MX של Meizu, עליו תרוץ מערכת ההפעלה Ubuntu Touch כבר ברבעון הרביעי של 2014 או ברבעון הראשון של 2015.

מערכת ההפעלה אובונטו למכשירי סמארטפון וטאבלטים שונה במהותה ממה שזכינו לראות עד כה על מכשירים עליהם מותקנות מערכות הפעלה פופולאריות יותר כמו אנדרואיד ו-iOS, אולם כמי שפיתחה ממשק משתמש הייחודי לה, לא צפויה Meizu לוותר על Flyme כל-כך ומהר וממשק משתמש זה יוטמע, כפי הנראה, גם במכשירים עתידיים של החברה המבוסיים על מערכת ההפעלה אובונטו.

את אובונטו ראינו לא מעט פעמים בעבר, כאשר בשנה שעברה עלה סמארטפון ה-Ubuntu Edge לכותרות בעקבות בקשתה של קנוניקל לגייס סכום עתק של 32 מיליון דולר לשם מימושו של חזון סמארטפון המבוסס מערכת ההפעלה אובונטו לצידה של אנדרואיד ב-Dual Boot. הקמפיין אמנם כשל, אמנם קנוניקל כן הצליחה לגייס סכום תיאורטי של קרוב ל-13 מיליון דולר.

קריאה נוספת: הדגמת מערכת ההפעלה Ubuntu לסמארטפונים וטאבלטים

יעד ההשקה ברבעון הראשון עשוי להביא את שתי החברות להציג את המכשיר עם מערכת ההפעלה Ubuntu Touch כבר בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2015, שתיערך בלאס וגאס בעוד קצת יותר מחודש, אולם בהתחשב בכך כי מדובר במכשיר סמארטפון, ייתכן והצגתו הראשונה תגיע רק בתחילת חודש מרץ, בתערוכת המובייל MWC שתיערך בברצלונה. עד אז, נוכל לספק לכם הצצה למערכת ההפעלה, אותה ראינו בשנה שעברה רצה על גבי מכשירי סמארטפון וטאבלט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים