נוקיה מכריזה: Windows Phone 7 תהיה הפלטפורמה המרכזית של המכשירים החכמים

זוכרים את הבטחתו של מנכ”ל נוקיה לחשוף בפנינו את הצעד הבא של החברה? ובכן, בכינוס המשקיעים של החברה שנערך הבוקר בלונדון, הכריז סטיבן אילופ, מנכ”ל ונשיא החברה הפינית על שיתוף פעולה מעמיק עם ענקית התוכנה Microsoft, בדיוק כמו שחזו השמועות. בתוך כך צויין שהדבר לא יסתכם במכשירים המריצים את Windows Phone 7, אלא על שיתוף פעולה עמוק יותר שימזג את הטוב של שני העולמות – “נוקיה תעזור לכונן ולהגדיר את העתיד של Windows Phone. נוקיה תתרום את מומחיותה בתחום תכנון החומרה והתמיכה בשפות ותעזור ל-Windows Phone להיות מערכת מגוונות ועשירה יותר ובכך לגרום לה להיות נפוצה יותר במגוון של פלחי שוק ואיזורים בעולם“.

כך למשל, במכשירי נוקיה, ישולב שירות Nokia Maps החינמי יחד עם שירות החיפוש Bing של מיקרוסופט. לא צויין כרגע מה יהיה בדבר מכשירים מבוססי WP7 שאינם תוצרת נוקיה, אך ניתן לשער כי הנושא ישאר בעינו וכי נוקיה לא תספק את שירותי ה-GPS שלה למכשירים מתוצרת אחרת. בנוסף, כלי פיתוח היישומים של WP7 יתמוך גם במכשירי נוקיה וחנות ה-OVI תכיל גם אפליקציות בעבור מערכת ההפעלה הזו. גם נוקיה תתן את חלקה למיקרוסופט בכך שתהיה שותפה פעילה בפיתוח המערכת, זה עשוי להתבטא במגוון שפות לממשק המשתמש (כולל עברית), בתכונות ייחודיות כמו ה-USB on-the-go ורבות נוספות שניתן למצוא כבר היום במכשירי נוקיה.

ומה לגבי סימביאן? נוקיה מפצירה שהתמיכה ב-200 מליון מכשירים מבוססי סימביאן תימשך ושהצפי הוא לשווק עוד לפחות 150 מליון מכשירים מבוססי מערכת סימביאן עד ששיתוף הפעולה עם מיקרוסופט יושלם באופן מלא. ושאלת השאלות – מה עם MeeGo? נוקיה שומרת כרגע על ההגדרה “מערכת קוד פתוח למכשירים ניידים” ותמשיך בתהליכי הפיתוח והניסוי, כאשר הובטח גם שלפחות מכשיר אחד המריץ את מערכת ההפעלה יושק עד לסוף השנה הנוכחית.

שני המנכ”לים ציינו בסוף ההכרזה כי מעתה מדובר במירוץ של שלושה סוסים, כשהכוונה היא כמובן ל-Apple ו-Google, וכך סיכמו זאת:
ישנן עוד מערכות אקולוגיות, אנחנו נשבש אותן.
יהיו אתגרים, אנחנו נתגבר עליהם.
הצלחה דורשת מהירות, אנחנו נהיה מהירים.
יחד אנחנו רואים את ההזדמנות. יש לנו את הרצון, את המשאבים ואת הכוח כדי להצליח
.

האם האירוע שתקיים החברה ביום ראשון הקרוב במסגרת תערוכת MWC קשור להכרזה הזו? ייתכן מאד שכן. נהיה שם בכדי לעדכן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים