העתיד כבר כאן: סוני משקיעה במכוניות רובוטיות

ענקית האלקטרוניקה היפנית השקיעה סכום צנוע של 100 מיליון ין, שהם כ-843 אלף דולר, וקנתה כשני אחוזים מהמניות של סטארטאפ יפני הנושא את השם ZMP ומפתח מכוניות אוטונומיות. על פי הדיווחים, שתי החברות מתכננות לייצר מכוניות שיוכלו לנהוג באופן עצמאי, ללא צורך בנהג אנושי. החברות מתכננות לפתח את הטכנולוגיה החדשנית בשילוב הניסיון של סוני בתחום חיישני התמונה והטכנולוגיה של ZMP בתחום הרובוטיקה.

למרות שסוני כבר לא מובילה בתחום ייצור המסכים והסמארטפונים, בתחום חיישני התמונה בסמארטפון – החברה עדיין מחזיקה בחלק נרחב מהשוק. כעת, מקווים בחברה להעביר את ההצלחה בתחום החיישנים ממכשירים סלולריים לעולם הרכב. סוני נכנסת לתחום חדש, אך לא בתולי לגמרי, כבר בחודש מאי 2014 הציגה גוגל אב טיפוס לרכב אוטונומי ללא הגה ודוושות. על פי הדיווחים, גם חברת אפל מגייסת מומחים לפיתוח טכנולוגיה חדשה בתחום הרכב בפרוייקט סודי ביותר.

אז מתי נזכה להזמין את הנסיעות שלנו מנהג רובוטי, ממש כמו ארנולד שוורצנגר ב”זיכרון גורלי”? על פי שיגיו אובה (Shigeo Ohba), מנהל חטיבת חיישני התמונה בחברת סוני, אנו צפויים לראות גידול דראסטי בדרישה לחיישנים בתחום הרכב בין השנים 2017 ל-2030. עוד הוסיף אובה בראיון “אנחנו חייבים להיות במקום הראשון בתחום חיישני הרכב” – עד שהמכוניות הרובוטיות יגיעו לכבישים, על פי ההערכות לקראת אמצע העשור הבא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים