גוגל עשויה להשיק גרסה חדשה של מחשב Chromebook Pixel

Chromebook Pixel, חוד החנית של מחשבי ה-Chromebook

מחשב הכרומבוק פיקסל (Chromebook Pixel) של גוגל עשוי לקבל בקרוב רענון עם דגם חדש, כך עולה מדיווח אתר OMGChrome, המצטט את רנה ניימי (Renee Niemi), בכירה בגוגל האחראית על ניהול קטגוריית הכרום עבור עסקים ומוסדות לימודיים. על פי הדיווח, ציינה ניימי במהלך כנס השותפים Team Work 2015, שערכה החברה, כי בקרוב מאוד תשיק החברה גרסה חדשה למחשב.

את דגם הכרומבוק פיסקל השיקה לראשונה גוגל לפני כשנתיים במטרה להציג את יכולות מערכת ההפעלה Chrome OS, פרי פיתוחה של החברה. מאז, השיקו מספר יצרניות מחשבים שונות, בהן דל, אייסר וסמסונג מחשבים משלהן המבוססים על מערכת ההפעלה של ענקית החיפוש, כאשר דגם הכרומבוק פיקסל נשאר תמיד מחוץ לסקאלת המחירים של סדרת מחשבים זו.

הציטוט הבא של רנה ניימי מגיע מתוך סרטון וידאו של הארוע שהועלה ליוטיוב ומאז הוסר, אולם באתר המדווח הקדימו ותמללו את החלק הרלוונטי להשקתו של המחשב:

יש לנו (כרומבוק) פיקסל חדש שיגיע ממש בקרוב. אנו נמכור אותו, אבל אני חייבת להתאים את הציפיות שלכם מראש: זו תהיה פלטפורמת פיתוח. הוכחת היתכנות. אנו לא מייצרים רבים מהמחשבים האלה – באמת שלא. המפתחים (צד-שלישי) שלנו ועובדי גוגל צורכים כ-85% מסך הייצור, אבל כן, יש לנו (כרומבוק) פיקסל חדש שיגיע בקרוב.

מדבריה של ניימי, בהנחה ואכן הוצגו במהלך כנס החברה, ניתן להבין כי מחשב ה-Chromebook Pixel החדש, ממש כמו קודמו, לא יוצע במחיר אטרקטיבי לכל דורש, אלא כפלטפורמת פיתוח בלבד. כיום נמכר המחשב במחיר של כ-1,300 דולרים בחנות החברה, ובהפרש גדול למדי ממחשבי הכרומבוק אותן מציעות היצרניות האחרות, אלו נעים סביב מחיר של כ-300 דולרים.

גוגל אינה היחידה המציעה פלטפורמות פיתוח באופן פתוח וגלוי. בשנים האחרונות זכינו לראות את חברת השבבים קוואלקום מציגה דגם של שעון חכם בדמות ה-Toq, ששימש כהוכחת היתכנות ליכולותיה בתחום, כאשר רק לאחרונה הציגה החברה פלטפורמת פיתוח נוספת בדמותו של סמארטפון המבוסס על ערכת השבבים Snapdragon 810.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים