הוכרז: Chromebook Pixel – מחשב נייד ראשון מבית גוגל מבוסס Chrome OS עם מסך מגע ברזולוציה של 2560X1700

chromebook-pixelלמרות ההדלפה, בצעד מפתיע חשפה חברת גוגל לפני זמן קצר את המחשב הנייד הראשון מתוצרתה, ה-Chromebook Pixel. המחשב הנייד מריץ את מערכת ההפעלה של החברה, Chrome OS, אולם לראשונה על חומרה ברמה הגבוהה ביותר ולא כנייד זול. זהו אחד המהלכים השאפתניים ביותר מצד גוגל, שכן ה-Chromebook Pixel עם מערכת ההפעלה הצעירה בשוק הניידים מצוייד במסך 12.85 אינץ’ ברזולוציה מדהימה של 2560X1700, יתחרה ראש בראש עם ה-Macbook Pro בעל מסך הרטינה של אפל.

המסך (ולא מערכת ההפעלה) הוא האלמנט המרכזי במחשב ה-Chromebook Pixel, המגיע ביחס של 3:2 ולא 16:9 (או 16:10) הנהוג בעולם המחשבים הניידים. כך תקבלו לכאורה יותר שטח מסך לגובה ומכאן גם מגיע הגודל המוזר 12.85 אינץ’, למרות שבתמורה תקבלו מחשב נייד מרובע יותר. צפיפות הפיקסלים במסך הינה 239PPI, הגבוהה ביותר במחשב נייד צרכני ובהירותו 400nit. גוגל גם קורצת למיקרוסופט בקטנה, מעכשיו גם מערכת ההפעלה Chrome OS תומכת במגע וכמובן גם המסך של ה-Pixel.

שאר מפרטו של ה-Chromebook Pixel לא דומה לשום Chromebook שנראה עד כה: מעבד כפול-ליבה אינטל Core i5, זיכרון פנימי 4GB RAM, בלוטות’, נפח אחסון של 32GB או 64GB לדגם ה-WiFi בלבד ו-64GB לדגם ה-LTE שיגיע לספקית הסלולר האמריקאית Verizon (יושק בשלב מאוחר יותר) – נזכיר שנפח האחסון המקומי הנמוך יחסית הוא מכיוון ש-Chrome OS מתבססת על אחסון המידע בענן וכול רוכש Pixel יקבל 1TB (טרה-בייט) של אחסון בגוגל דרייב. מבחינת יציאות וכניסות, המחשב כולל זוג חיבורי USB, יציאת וידאו Minidisplay Port, חריץ SD וכניסת אזניות ומיקרופון. הפיקסל כולל 3 (!) מיקרופונים, כאשר אחד מהם ממוקם מתחת למקלדת ומנטרל את רעשי ההקלדה, מצלמת HD, רמקולים מוחבאים משולבים בגוף המחשב, מקלדת עם תאורה אחורית ומשטח עכבר מרווח.

לא נוכל לסיים את האייטם בלי התייחסות לעיצוב של ה-Chromebook Pixel, אולי הדומה ביותר ל-Macbook Pro שראינו עד כה בשוק. מעניין יהיה לראות את תגובת אפל לנושא. למי שחיכה ל-Chromebook עם מסך מגע על מנת לעבור ל-Chrome OS (ויש משפחה באמריקה), יכול להזמין כבר היום מה-Play Store או מרשת Best Buy בארה”ב. דגם ה-WiFi עם נפח של 32GB יעלה לכם $1,299, מחשב פרימיום לכל דבר, ויישלח אליכם כבר בשבוע הבא. דגם ה-LTE עם 64GB יעלה $1499.

האם ה-Chromebook Pixel הוא המחשב שישכנע אתכם לעבור ל-Chrome OS?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים