הוכרזו: HTC VIVE – משקפי מציאות מדומה בשיתוף חברת Valve

בארוע ההכרזה שערכה הערב יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית HTC בברצלונה, הציגה החברה את מכשיר הדגל החדש שלה, ה-One M9 ולצידו, צמיד כושר חכם – HTC Grip. אולם מי שהצלחו לתפוס תשומת לב רבה באירוע היו דווקא משקפי המציאות המדומה, HTC (Re) VIVE, שהוצגו בשיתוף פעולה עם מפתחת המשחקים האמריקנית Valve.

משקפי המציאות המדומה יעשו שימוש בטכנולוגיות Valve Steam VR, כאשר על צד התכנון, הפיתוח ובניית המוצר שקדה HTC. החברה אינה הראשונה להציג משקפי מציאות מדומה, אולם נראה כי לקחה צעד גדול בכניסה לתחום בו שולטות כיום Oculus VR שנרכשה על-ידי פייסבוק וסמסונג, שהציגה פתרון משלה המשלב את מכשיריה החכמים כחלק אינטגרלי בחווית המציאות המדומה.

יו”ר חברת HTC, שר וונג, השתתפה אף היא באירוע ההכרזה למשקפי ה-Vive וציינה כי “זהו דבר נדיר כאשר לחברה ישנה ההזדמנות לשנות את הדרכים בהן אנשים מתקשרים עם העולם שסביבם ואחד עם השני, אבל זה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים לעשות עם Valve“.

המשקפיים של HTC ו-Valve, ממש כמו גרסאות המשקפיים של חברות מתחרות, יגיעו תחילה בגרסת מפתחים, זו כוללת שני צגים ברזולוציה של 1080×1200 בעלי קצב רענון של 90 פריימים לשניה. צגים אלו יאפשרו למשתמשים במשקפיים לצפות בסביבה ב-360 מעלות.

החלק המרשים ביותר הינו האפשרות להשתמש במשקפיים בזמן שנהלך בחדר ונתבונן בעצמים שונים במרחב הוירטואלי בין אם אנו עומדים, ישובים או הולכים. הישג זה מתאפשר באמצעות שימוש בחיישנים שונים כמו ג’יירוסקופ, מד תאוצה וחיישן לייזר, אלו יעזרו למקם את ראשו של המשתמש במרחב בדיוק רב. המשקפיים יעשו שימוש בשתי עמדות Steam VR נייחות שיעזרו עם מיקום המשתמש בחדר בגודל של עד 4.5 מטרים רבועים.

במשקפיים ניתן יהיה לעשות שימוש באמצעות בקרי משחק אלחוטיים, אלו יעזרו רבות בכניסת המשתמשים למשחקים של כמה מהחברות עימן תשתפנה HTC ו-Valve פעולה. בין החברות ניתן למצוא את Vertigo Games, Boss, Dovetail Games, Wemo Labs, Google ועוד, כאשר גם בצד התוכן יוצגו שיתופי פעולה עם חברות מובילות כמו HBO, Lionsgate ואחרות, באמצעותן ניתן יהיה, למשל, לצפות בקונצרטים כאילו אתם ממש שם מתוך הסלון הביתי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים