בחזרה לעתיד: פטנט חדש של סמסונג חושף סמארטפון גמיש המתקפל והופך לשעון חכם

את טכנולוגיית המסכים הגמישים אנו רואים כבר מספר שנים, בעיקר בתערוכת טכנולוגיה ברחבי העולם. סמסונג ו-LG היו הראשונות להבטיח (וגם לקיים) כי ישלבו בסמארטפון מסך גמיש. הן עמדו בהבטחתן כשהציגו את ה-Galaxy Round וה-LG G Flex, הסמארטפונים הראשונים שהכילו מסך גמיש. אמנם אלו לא היו גמישים במלוא מובן המילה.

הצצה לאחור

שנה עברה ושתי היצרניות הציגו את המסכים הגמישים החדשים שלהן – LG הציגה בפנינו את ה-G Flex 2, שנראה כמעט וזהה לקודמו, וסמסונג הכירה לנו את ה-Galaxy Note Edge ו-Galaxy S6 Edge, המכילים מסך קמור על גבי שולי המכשיר. בדומה לקודמיהם, גם אלו לא הציגו מסך גמיש לחלוטין אלא מסכים קעורים וקמורים בלבד.

פטנט חדש אותו רשמה סמסונג מתפרסם כעת ונראה כי החברה עובדת על ייצור מסך OLED המחובר במספר סגמנטים, כאשר כולם גמישים באופן מוחלט, שכן המכשיר ניתן לקיפול ומתלבש על יד המשתמש בדומה לצמיד או שעון. פרטים נוספים אודות הפטנט לא נחשפו, מלבד העובדה שהמכשיר יעבוד במספר תצורות – כשהוא שטוח, וכך ישמש את המשתמש כסמארטפון, או לחילופין כאשר יקופל על גבי יד המשתמש ועשוי לשמש כשעון חכם.

Samsung-Flexible-smartphone-1

פטנט זה מציג לנו תמונה דומה למדי לקונספט מבית נוקיה שהוצג – תאמינו או לא – לפני מעבר ל-8 שנים. אי שם ב-2007, הציגה היצרנית הפינית קונספט למכשיר סלולרי חדש תחת שם הקוד ״Morph״, שיכול להתקפל ולשנות את צורתו במגוון אפשרויות, כאשר המשתמש יוכל לבצע בו שימוש כסמארטפון או לחילופין כשעון חכם המסוגל גם למדוד את דופק המשתמש – בדומה לשעונים החכמים בימנו אנו. עוד הציג המכשיר עמידות במים ובאבק, טעינה סולארית ועיצוב משתנה.

נראה כי נוקיה חזתה באופן כמעט מושלם ומדוייק את עתיד הסמארטפונים והמחשוב הלביש, כאשר בחברה ציינו שתוך 7 שנים יתאפשר לשלב בסמארטפון חלק מן הטכנולוגיה שהוצגה בקונספט. אמנם אנו טרם יודעים האם נזכה לראות את פטנט זה מבית סמסונג מתממש ומתי, אך אין זה אומר שאסור לנו קצת לפנטז בינתיים. לפניכם סרטון הקונספט המציג את קונספט Nokia Morph, שכמובן מעולם לא התממש – אך בהחלט מתקרב למציאות:

נוקיה הציגה לא רק קונספט לחזון המכשיר הגמיש, כאשר בשנת 2011 הדגימה החברה מכשיר טלפון גמיש למדי בכנס Nokia World. היה זה ה-Nokia Kinect, מכשיר גדול ומגושם, אך גמיש למדי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים