וואווי יוצאת לדרך חדשה, האם תצליח להפוך למותג מוביל בישראל?

בתמונה: קובי כליף, מנכ"ל אלפא טלקום בהשקת Huawei P8 (צילום: גאדג'טי) בתמונה: קובי כליף, מנכ”ל אלפא טלקום בהשקת Huawei P8 (צילום: גאדג’טי)

לפני מעט יותר משנתיים, בחודש ספטמבר 2013, ערכה חברת אלפא טלקום מקבוצת פל, מסיבת עיתונאים במסעדה קטנה ביפו, שם הכריזה על לקיחת המושכות בניהול המותג וואווי (Huawei) בישראל. מכשיר הדגל של החברה הסינית באותה עת היה ה-Huawei Ascend P6, אך זה הושק בישראל רק כחודשיים לאחר מכן, בנובמבר 2013 – שוב במסיבת עיתונאים ושוב במסעדה בת”א.

אתמול (א’, 12.6.15), כשנתיים לאחר כניסתה כנציגת וואווי בישראל בתחום המובייל, ניתן היה לחוש ברוח השינוי שחלה על אלפא טלקום. לא עוד מסעדה בעלת מראה ביתי, אלא אירוע בהפקה מושקעת, אורחים מכובדים, סלבס (לפחות מייקל לואיס היה שם), פרזנטורים מפורסמים (גל גדות ומוקי) והופעה של מוקי לצד ארוחת ערב לסיום.

המנכ”ל החדש של אלפא טלקום בישראל, קובי כליף, הציג את המוצר החדש – Huawei P8 בהתלהבות מרוסנת ועם הרבה ניצוץ בעיניים, כזה שגרם לי להאמין שהוא באמת מאמין במותג (וששווה היה לבצע את המעבר מסמסונג ישראל לטובתו). כליף דיבר בעיקר על המכשיר, בעיקר על וואווי כמעצמה חוצת יבשות, אבל דאג להתייחס גם לשוק הישראלי.

Huawei-P8-In-Israel

על פי כליף, הדרך של וואווי להרחבת נתח השוק שלה בישראל לא תהיה פשוטה, אולם בחברה (הסינית) מאמינים, לדבריו, בשוק הישראלי וישקיעו סכום של 15 מיליון שקלים לשם קידום המותג בארץ. כליף, ועמו גם אלפא טלקום וכפי הנראה גם וואווי, מאמינים כי ממש כמו שהצליחו LG וסמסונג לבסס את מעמדן בישראל באמצעות השקעות רחבות היקף בשיווק ופרסום המותג והמוצרים, כך גם יכולה לעשות וואווי.

במקרה של Huawei ישנו יתרון מסוים מול הקהל הישראלי וזהו המחיר. המכשיר החדש של החברה, ה-P8, נמכר במחיר פתיחה של 2,399 שקלים, אשר אמנם גבוה בכ-400 שקלים מזה של ה-Huawei P7 שהוצג בשנה שעברה בארץ, אך עדיין נמוך באופן משמעותי מהמחירים הגבוהים של המתחרות. אולם מן הצד השני עומדות מכונות השיווק המשומנות של סמסונג ו-LG, המבצעות השקעות ענק לא רק בישראל, אלא גם בשיווק גלובלי, כזה שמצליח לחלחל גם אלינו בארץ דרך השקעות עקיפות בפרסום (השקות מכשירים גלובליות, סרטונים ביוטיוב וכלים רבים נוספים).

התחושה אתמול עבורי הייתה כאילו באלפא טלקום מבקשים ליצור את מהפכת הסלולר הבאה, זו שהובילו ספקיות הסלולר החדשות שנכנסו לשוק הישראלי לפני מספר שנים (גולן טלקום, הוט מובייל והספקיות הוירטואליות), שהצליחו (עם עזרה לא קטנה מהשר כחלון) להביא לירידה משמעותית בעלויות חבילת התקשורת בישראל. וואווי אמנם לא צפויה להוביל למהפכה דומה, אולם היא כן מציעה מכשירים אטרקטיביים מספיק אל מול המתחרות ובמחיר נמוך בהרבה, כזה שעשוי לחסוך לא מעט כסף עם כל שדרוג סמארטפון.

Huawei-P8-Event-Kobi-Kalif-2
קובי כליף, מנכ”ל אלפא טלקום

כדי להצליח בישראל כנראה שלא תספיק רק ההשקעה בת 15 מיליון השקלים. על מנת שיקבל משמעות עבור הצרכן הישראלי, ייאלץ שמה של Huawei להופיע בעיתונים ובמדיה המסקרים את התחום הטכנולוגי וגם מעבר לכך לא רק כאשר תבצע החברה פעילות כלשהי עבור השוק הישראלי, אלא גם באופן רחב יותר, כזה שיגרום לשם Huawei להדהד בראשנו באופן קבוע.

בסמסונג וב-LG נוהגים לדבר על טכנולוגיה גם מעבר למובייל, בין אם בטלויזיות, מסכים, מכונות כביסה ומגוון רחב במיוחד של מוצרים וחדשנות טכנולוגית, הרי שבוואווי עשויים להבין שאף ההשקעה בשוק הישראלי, היא פשוט אינה מספקת כדי לבצע את החדירה שהצליחו לבצע (לאורך שנים רבות) שתי חברות הטכנולוגיה הדרום קוריאניות לשוק הישראלי.

בסופו של יום יהיה זה קהל הצרכנים שייקבע את מעמדו של מותג Huawei בישראל ועל כן נרצה להעביר את השאלה אליכם – האם לדעתכם תצליח Huawei לכבוש נתח משמעותי מהמתחרות בשוק הישראלי, או שמא גם המהלך החדש וההשקעה המשמעותית לא יעזרו?

[interaction id=”55a38eb7529840a30ecdbefc”]


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים