הוכרזו: הליבה הגרפית ושבב עיבוד התמונה של ה-Snapdragon 820

יצרנית השבבים המובילה קוואלקום חושפת פרטים ראשונים אודות ערכת הדגל הבאה שלה, ה-Snapdragon 820. בהודעה הרשמית הראשונה שאימתה את קיומה של הערכה, חשפה החברה את הליבה הגרפית Adreno 530 יחד עם שבב עיבוד התמונה Spectra ISP. בנוסף, הוכרזה הליבה הגרפית Adreno 510, שתשמש את ערכות השבבים Snapdragon 620 ו-Snapdragon 618.

ה-Adreno 530 היא הליבה הגרפית המתקדמת ביותר שפיתחה החברה עד כה. בהשוואה לדור הקודם, היא צורכת 40 אחוז פחות חשמל תוך כדי שהיא מספקת ביצועים גבוהים ב-40 אחוזים. היא תומכת במגוון ממשקי תכנות מתקדמים, דוגמת OpenGL ES 3.1 עם הרחבות ייחודיות לאנדרואיד ו-OpenCL 2.0. קיימת תמיכה גם ב-Vulkan, ממשק התכנות המתקדם שגוגל הכריזה על הטמעתו באנדרואיד לפני מספר ימים.

הליבה החדשה מציעה בקרת חשמל מדוייקת יותר לחיסכון בסוללה יחד עם טכנולוגיות דחיסה מתקדמות לחיסכון בתעבורת זיכרון. בתחום ניגון הוידאו תמצאו תמיכה בניגון וידאו ברזולוציית 4K עם קידוד H.265, תקן דחיסה חדש ומתקדם שמציע יחס דחיסה כפול משל קודמו והופך אט אט לסטנדרט ברחבי העולם. הליבה מציעה תמיכה בחיבור למסכים חיצוניים על גבי תקן HDMI 2.0 העדכני ומאפשרת הזרמת תכנים ב-Rec 2020, סטנדרט שידור איכותי במיוחד שמציע איכות תמונה מרהיבה.

snapdragon_adreno530gpu_feature_0

על מנת לשפר את איכות התצוגה, קוואלקום הטמיעה בליבה את טכנולוגיית TruPallete שממטבת את יכולת הצגת הצבעים של כל פיקסל ופיקסל. בנוסף, קיימת תמיכה גם ב-EcoPix, טכנולוגייה שפיתחה קוואלקום המאפשרת לחסוך בסוללה תוך שמירה על רמת בהירות נוחה לצפייה. משחקים שיפותחו עם תמיכה ב-Adreno 530 יציעו תמיכה גם ב-Adreno 510, הליבה השנייה בסדרה שככל הנראה תציע יכולות דומות ומעט פחות כוח עיבוד.

בנוסף לליבה הגרפית, קוואלקום הכריזה גם על ה-Spectra, שבב עיבוד תמונה חדש ומתקדם. הוא מציע איכות תמונה גבוהה עם גווני עור טבעיים ותמיכה בעד שלוש מצלמות (לשימוש במכשירים בעלי מצלמה אחורית כפולה, שהולכים ונעשים יותר ויותר פופולריים). רזולוציית המצלמה המקסימלית עומדת על 25 מגה-פיקסלים, וניתן לצלם תמונות ברזולוציה זו בקצב של עד 30 פריימים לשנייה (אם כי לא ברור כיצד תוכל ערכת השבבים לעבד כמות כה גדולה של מידע בזמן כה קצר).

השבב החדש כולל תשתית פוקוס מתקדמת שמציעה תמיכה הרמונית במגוון חיישנים (דוגמת קרני לייזר למיקוד, כפי שמציעים מכשירי ה-OnePlus 2 וה-LG G4). כמו כן, צריכת החשמל הופחתה וקיימת תמיכה ברמות עיבוד מתקדמות יותר (Computer Vision), תכונה שעשויה להתגלות כחיונית עם עלייתה של טכנולוגיית המציאות הרבודה ויישומי עיבוד תמונה אחרים.

במהלך החודשים הבאים, קוואלקום צפוייה לשפוך עוד ועוד אור על ערכת השבבים החדשה Snapdragon 820, שאמורה לחלץ אותה מצרותיה של ה-Snapdragon 810 הידועה לשמצה. לדברי החברה, הערכה החדשה צפויה לפרוץ אל השוק במחצית הראשונה של שנת 2016 כשהיא מוטמעת במגוון מכשירי דגל מתקדמים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים