Activision רוכשת את מפתחת קנדי קראש תמורת 5.9 מיליארד דולר

ענקית המשחקים Activision Blizzard הודיעה כי תרכוש את חברת King Digital תמורת 5.9 מיליארד דולר. עם השלמת העיסקה תוסיף Activision, שהיא החברה הגדולה ביותר למשחקי מחשב בעולם, את אחת השחקניות החזקות ביותר בעולם משחקי המובייל להיצע המותגים שלה.

במציאות בה משחקי המובייל הפכו להיות המקור המוביל להכנסות, 36 מיליארד דולר ב-2015 (על פי הודעת החברות) וצמיחה חזויה של עוד 50% עד 2019 אפשר להבין את הרצון לקנות שחקנית מובייל דומיננטית. כך התייחס אליה מנכ”ל Activision, בובי קוטיק: “משחקי המובייל הם הגדולים והצומחים ביותר ותהיה לנו אחת החברות המצליחות ביותר…יש לה 1,600 עובדים מוכשרים ביותר שאנו מקבלים בברכה“.

לחברה הממוזגת יהיו מעל ל-500 מיליון משתמשים חודשיים והיא תדורג כראשונה מבין יצרניות המשחקים לקונסולות ו-PC ושנייה במידרג המשחקי המובייל המכניסים ביותר. Activision מצפה לתוספת של 30% בתוצאות הרבעוניות בשנה הבאה. שתי החברות מציינות את פוטנציאל שיתוף הפעולה ביניהן, כאשר King תישאר כחטיבה נפרדת בתוך Activision (אפילו ההנהלה הבכירה תשמור על מקומה).

מתוך פרסומי KIng Digital
מתוך פרסומי KIng Digital

הפרטים הטכניים

Activision מתכוונת לשלם 18 דולר למנית King, פרמיה של 16% מעל למחיר הסגירה אתמול בבורסה. זהו מחיר נמוך יותר ממחיר ההנפקה של King מלפני כמעט שנתיים. כלומר, מי שקנה בהנפקה והחזיק עד ל”אקזיט” הפסיד כ-20% על השקעתו.

3.6 מיליארד דולר מהסכום הסופי יגיעו מחשבונות חוץ של Activision והשאר, 2.3 מיליון דולר ימומנו באמצעות הלוואה מבנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס (כנראה משיקולי מיסוי, עניין רגיש פוליטית בימים אלו). את ההכרזה שילבה Activision בתוך פרסום הדו”ח הרבעוני שלה, דו”ח שהיה טוב מהצפוי.

החברה הרויחה 127 מיליון דולר על הכנסות של כמיליארד דולר. גם King עדיין מייצרת רווח נאה בזכות Candy Crush, אך בשוק כבר אבדה התקווה שהיא תצליח לחזור על הצלחת משחק הליבה שלה פעם נוספת.

ברשת כבר החלו להתבדח בנושא:

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים