המשחק ממשיך: קנדי קראש עדיין מייצרת מזומנים, זינגה נופלת לקרשים

שתי חברות משחקים מוכרות דיווחו ביום חמישי כיצד עבר עליהן הרבעון האחרון של שנת 2014 ואי אפשר היה להתעלם מהניגוד בינהן. הראשונה, קינג דיגיטל, החברה שאחראית למשחק קנדי קראש סאגה מסרה למשקיעים שהמשתמשים הכבדים במשחק שלה נשארים נאמנים לקנדי קראש והוציאו ב-2014 סכום של 1.33 מליארד דולר.

קינג הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים בכל הסעיפים, ההכנסות הסתכמו ב-586 מיליון דולר לעומת צפי ל-520 מ’ דולר. הרווח הרבעוני ירד ל-184.2 מ’ דולר שהם 57 סנט אבל טוב יותר מהציפיות ל-47 סנט בלבד. עד לא מזמן המשקיעים “הענישו” את המניה על כך שהיא לא מצליחה לשמור על ההכנסות של קנדי קראש, אבל הם גם רואים כיצד החברה הצליחה לשמור על רמה סבירה של הכנסות במשחק זה בזמן שהיא גם מצליחה להוריד את התלות שלה במשחק אחד.

לפני שנה היה קנדי קראש אחראי ל-85% ההכנסות, ברבעון הקודם היה אחראי ל-51% ועכשיו רק 45%. 356 מיליון אנשים בחודש שיחקו במוצרי החברה ברבעון האחרון, רק 2.3% (8.3 מיליון) מהם הוציאו כסף. שחקן משלם הוציא בממוצע 23.4 דולר. אין ספק שיש כאן עבודה יפה של מנהלי החברה. בתוספת של הודעה על חלוקת דיבידנד מיוחד של 300 מיליון דולר לבעלי המניות, המניה הגיבה ביום שישי בזינוק של 13.3%.

גרף מניה KING (מקור: finviz.com)
גרף מניה KING (מקור: finviz.com)

הרעה

בניגוד גמור לקינג, הרבעון של זינגה היה מאכזב במיוחד. החברה שהתפרסמה בזכות אפליקציות משחקים בפייסבוק כמו פארמוויל וזינגה פוקר, הראתה שהמעבר שלה למובייל בעיצומו (60% מההכנסות מגיעות משם לעומת 27% באמצע 2013) אבל למשקיעים זה לא הספיק. המכירות פיספסו את התחזיות ב-20 מיליון ד’ ובזמן שקינג הרויחה 184 מיליון ד’, היא הצליחה להפסיד 2.4 מיליון דולר.

התגובה בשוק היתה בהתאם, המניה צנחה 15.8% ביום שישי, קרוב מאוד לשפל הקודם שלה. סה”כ איבדה המניה 76% מאז שהונפקה לפני כ-3 שנים.

גרף מניה זינגה (מקור: finviz.com)
גרף מניה זינגה (מקור: finviz.com)

זינגה מנסה לצאת מפייסבוק והודיעה שתשיק השנה 10 משחקים למובייל. המנכ”ל מעונין להכניס את זינגה לתחרות ישירה מול מי ששולטות כעת בחנויות האפליקציות: קינג דיגיטל (קנדי קראש), סופרסל (Clash of Clans) וחברת משין-זון (Game of war: Fire Age).

בינתיים, לאור התוצאות וקריסת המניה, המנכ”ל דון מטריק (שהגיע ממיקרוסופט) צריך קודם כל לדאוג לראשו. המשקיעים כבר החלו לשאול מדוע הוא חוזר על טעויות דומות לאלו של המייסד, והמנכ”ל הקודם, מארק פינקוס. אולם חייבים לשאול שאלה אחרת, לאחר העיכוב בפייסבוק (הטעות של פינקוס המייסד), האם אדם אחר באמת היה מצליח לסובב את זינגה לעבר המובייל מהר יותר?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים