גאדג’טי מסקר: Meizu Pro 5 – גדול יותר, מהיר יותר

Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי) Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

נדמה כי כל יצרניות הסמארטפונים בחרו להשיק סמארטפון “פרימיום” השנה. בין אם מדובר ב-Nexus 6P היוקרתי או ב-LG V10 עתיר היכולות, כל חברה ניסתה להוכיח שהדגל הוא בהחלט לא הגבול. המגמה לא פסחה על היצרניות הסיניות המוזלות – Meizu בחרה להשיק את ה-5 Pro, גרסה משודרגת של סמארטפון הדגל שלה במחיר של ספינת דגל רגילה. מהם היתרונות על פני הגרסה הרגילה, והאם ניתן לכנות את המכשיר “סמארטפון פרימיום אמיתי”? יצאנו לבדוק.

מה בקופסה

מכשיר ה-Meizu Pro 5 מוצע לרכישה בקופסה נאה, אך היא אינה משדרת תחושת “פרימיום”. היא אמנם גדולה מקופסה רגילה, וכל אחד מהאביזרים מאוחסן בצורה מסודרת בתוך אריזה קטנה משלו, אך אין בה אף מרכיב שמשדר יוקרה. מכסה הקופסה מקנה תחושה זולה במקצת כשהוא מחובר אלייה באמצעות נייר דבק. בתוך הקופסה תמצאו את:

  • מכשיר סמארטפון מדגם Meizu Pro 5
  • כלי לשחרור תושבת הסים
  • כבל טעינה מסוג USB Type-C
  • מטען מהיר
  • אוזניות In-Ear
  • ניירת: חוברת הסברים קצרה, אזהרות בטיחות, ומידע לגבי קרינה
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

עיצוב ואיכות בנייה

מכשיר ה-Meizu Pro 5 זהה במראהו לאחיו הקטן, ה-MX5. בדומה לאחיו, הוא מתהדר במעטפת מתכת יוקרתית ברמת גימור גבוהה עם מתן תשומת לב לפרטים הקטנים, איכות בנייה העומדת בשורה אחת עם מכשירי הדגל של חברות כמו HTC ו-Apple (מהן המכשיר שואב גם השראה רבה). גוף המתכת מציע תחושת “קרירות יוקרתית” שמרגישה נהדר במיוחד בימי הבוקר הקרירים. בדומה למכשירי מתכת אחרים, גם ה-5 Pro חלקלק למדי ובשילוב עם גב שטוח ומסך גדול עשוי להחליק לכם מהיד בקלות.

בתחתית המכשיר תמצאו מספר חרירים המסמנים את מיקומו של הרמקול הבודד. לצידם תמצאו את חיבור ה-USB Type-C החדשני ומיקרופון לביצוע שיחות. בצידו הימני של המכשיר תמצאו את כפתורי הווליום ואת כפתור ההדלקה/כיבוי, מצטופפים יחדיו כיוון שחריץ הסים/הרחבת זיכרון חולש על צידו השמאלי של המכשיר. למרבה המזל, הכפתורים מופרדים באמצעות שקע עמוק בגוף המכשיר העוזר להבחין ביניהם בחשיכה.

Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

בחזית המכשיר תמצאו מסך מרהיב מעליו זכוכית ב-“שני מימדים וחצי” (2.5D), בדומה למכשירי האייפון האחרונים מבית חברת אפל. הזכוכית מתעגלת במקצת בפינות המכשיר ומתמזגת בהרמוניה עם המתכת המעוגלת, בצורה שתורמת רבות לתחושת היוקרה. מתחת למסך תמצאו כפתור בודד המשמש ככפתור בית/חזור, ומעל המסך נמצא הרמקול לביצועי שיחות ומימינו מצלמת סלפי קדמית.

חלקו העליון של המכשיר מציג את שקע האוזניות (שעשוי בחלקו הפנימי מפלסטיק, על מנת למנוע מגע של מתכת במתכת ולהוזיל את עלות הייצור) וגם מיקרופון לסינון רעשים. בגב תמצאו מצלמה בולטת במקצת, עם פס כסף יוקרתי המכסה את הבליטה, מנסה להתנצל על העובדה שהיא מונעת מהמכשיר לנוח על השולחן וגורמת לו להתנדנד (בעיה הקיימת גם במכשיר ה-MX5). מתחת למצלמה תמצאו פלאש דו-גווני וחיישן לייזר לפוקוס מהיר, תחתיהם מתנוסס לוגו החברה.

Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

מסך ותצוגה

מלבד גודלו, מסך המכשיר זהה למסך ה-MX5 – וזו מחמאה. הוא מציג צבעים בוהקים וטבעיים הגורמים לכל מסך LCD להחוויר בבושה. טכנולוגיית ה-AMOLED עלייה מבוסס המסך מאפשרת לו להציע טווח ניגודיות אינסופי, ואת הצבע שחור בצורה נאמנה במיוחד למציאות. הבהירות המקסימלית גבוהה והמסך קריא גם תחת אור שמש ישיר. הבהירות המינימלית נמוכה במיוחד, והיא מקלה על הצפייה במסך בלילה.

בבהירות המינימלית עוטים אזורים כהים במיוחד גוון סגלגל במקצת, בעיה הקיימת מדי פעם במסכי AMOLED. למרבה המזל, הבעיה שולית למדי וצריך להתאמץ על מנת להבחין בה (בניגוד למכשירים כדוגמת ה-Nexus 6, בהם המסך הופך לורוד לגמרי בבהירות מינימלית). עם זאת, קשה שלא להתאכזב כיוון שמדובר בבעיה שלא תקפה את מכשיר ה-MX5.

Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

רזולוציית המסך עומדת על Full HD, נמוכה מרזולוציית ה-Quad HD שהפכה כבר לסטנדרט במכשירי הפרימיום וגם בספינות הדגל. בכל מסך אחר, ההבדל מזערי, וקשה להבחין בו בשימוש יומיומי. עם זאת, כיוון שהמסך גדול (5.7 אינץ’) והוא נעזר בטכנולוגיית ה-AMOLED בה קל יותר להבחין בפיקסלים בודדים, היינו שמחים לקבל את רזולוציית ה-Quad HD להשלמת חווית הצפייה המרהיבה.

חומרה וביצועים

למכשיר ה-5 Pro יש קלף נסתר, נקודת חוזק אחת שאין לאף מכשיר פרימיום אחר (מלבד ה-Note 5). מדובר, כמובן, בלב ליבו של המכשיר, המערכת על שבב. במכשיר פועמת המערכת על שבב האימתנית Exynos 7420 מבית סמסונג, ככל הנראה מערכת השבבים החזקה ביותר בשוק המובייל כיום. והיא עושה את כל ההבדל.

זריזה כמו SLS, חסכונית כמו Picanto

בעולם בו שאר המכשירים נאלצים להסתפק במערכות על שבב המתחממות והמקרטעות של קוואלקום (אל דאגה, זוהי רק ה-Snapdragon 810), ה-Exynos 7420 היא לא פחות מברכה. מלאך גואל. היא זריזה ועוצמתית כמו Mercedes SLS אך צורכת אנרגיה כמו Kia Picanto.

בשילוב עם מערכת הפעלה שכווננה למהירות, ה-5 Pro שועט קדימה ועוקף את כל המתחרים בסיבוב. הוא מהיר כברק בכל מצב ולא מגמגם אפילו לרגע, אך עם זאת גם חסכוני בחשמל ולא מתחמם תחת עומס עבודה כבד. היכולת להינות מיצירת הפאר של סמסונג מבלי לרכוש מכשיר מתוצרתה היא ככל הנראה הסיבה הטובה ביותר לרכוש את מכשיר ה-Meizu 5 Pro.

למען האמת, מערך הליבות של ה-Exynos 7420 זהה לשל ה-Snapdragon 810 מבית קוואלקום. שתיהן מציעות מערך מתומן ליבות בארכטיקטורת big.LITTLE של חברת ARM, ארבע ליבות עוצמתיות מסוג Cortex-A57 וארבע ליבות חסכוניות מסוג Cortex-A53. עם זאת, ה-Exynos מיוצר בתהליך ייצור מתקדם בגודל 14 ננו-מטר בעוד שה-Snapdragon מסתפק בתהליך ייצור מיושן בגודל 22 ננומטר. ככל הנראה, תהליך הייצור החדשני יחד עם מרכיבים נוספים מאפשרים לשבביה של סמסונג לנצל את מלוא עוצמתן של הליבות, בצריכת חשמל נמוכה ומבלי להתחמם.

חיישן טביעות האצבע ששולב במכשיר זריז ומדוייק והוא לא פוגם בחווית השימוש הזורמת שיוצר ה-Exynos. הוא מזהה את טביעת האצבע בתוך כחצי שנייה ומציג אחוזי זיהוי גבוהים. לעיתים רחוקות נאלצתי להניח שנית את האצבע בשל כישלון בזיהוי, שלרוב נגרם עקב הנחה לקוייה של האצבע או אצבע מלוכלכת.

מולטימדיה

Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

הרמקול ששולב במכשיר סטנדרטי למדי. הוא מפיק שמע מתכתי בעוצמה רגילה בלבד, ביצועים המביישים מכשיר פרימיום. ניתן היה לצפות מ-Meizu שתחליף את הרמקול הבינוני ששולב במכשיר ה-MX5 באחד חזק או איכותי יותר, אך היא בחרה שלא לעשות זאת. גם חווית השמע באוזניות לא מתאפיינת ביכולות מיוחדות, ומציגה איכות ועוצמת שמע סבירים (זאת על אף שהמכשיר מתיימר לספק חווית Hi-Fi מרהיבה).

Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

למעשה הדבר היחיד שמבדל את חווית המולטימדיה של המכשיר הוא המסך המרהיב, שהופך צפייה בכל תוכן לחגיגה לעיניים. כל פרט מוצג בדיוק מירבי ובחדות מרהיבה, ואפילו סרטוני יוטיוב פשוטים הופכים למענגים. תוכלו להעמיס על המכשיר שלל סרטים וסדרות להנאתכם, שכן הוא מציע נפח אחסון גבוה מהרגיל (32 או 64 גיגה-בייט) יחד עם חריץ הרחבת זיכרון מסוג microSD.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

מייזו כונתה בעבר “אפל הסינית”, ולא בכדי. ממשק המשתמש שלה מזכיר במידה רבה את ממשק מערכת ה-iOS מבית יצרנית האייפון. ממסך הנעילה, דרך מרכז ההתראות האפרפר וכלה במסך הבית נטול מגירת האפליקציות – חוסר המקוריות מורגש.

Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

למרבה המזל, להעתקה הנרחבת יש גם יתרונות – אפל יודעת לעצב ממשק משתמש נקי ואלגנטי, וכך עשתה גם מייזו. בעזרת ה-Exynos האימתנית, תקבלו כאן גם את הזריזות וחווית השימוש החלקה המאפיינת את iOS – שיפור ניכר על פני הממשקים המצועצעים, המסורבלים והמקרטעים שיצרנית סיניות אחרות נוהגות להתקין במכשיריהן.

Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

כיאה לחברה סינית, הסלידה מגוגל (שמסמלת את המערב) מורגשת. חנות האפליקציות Google Play היא הסממן היחיד לגוגל שתמצאו במכשיר, בעוד שכל השאר האפליקציות פותחו במיוחד בידי Meizu ומרוחקות למדי מהאפליקציות המובנות שמציעה גוגל. המקלדת, למרבה השמחה, לא פותחה בידי Meizu – במכשיר הותקנה מקלדת צד שלישי בשם TouchPal, מקלדת נוחה שהפכה לאחת המקלדות האהובות ביותר בחנות האפליקציות של גוגל.

מצלמה

Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

המצלמה ששולבה במכשיר מציעה איכות גבוהה למדי, אך עבור מכשיר “פרימיום” זה לא ממש מספיק. צילום באור יום יפיק תמונות חדות ורוויות, וגם ברדת החשיכה לא תתקשו לצלם תמונות ברורות. עם זאת, לשאר מכשירי הפרימיום מבית אפל, LG ו-Samsung יש מצלמות ברמה אחת גבוהה יותר – ייצוב אופטי מתקדם לצילום בחשיכה, שלל יכולות מתקדמות וצילום מהיר במיוחד. הן מסוגלות להפיק תמונות שיגרמו לכם לומר “וואו”, מה שחסר במכשיר ה-“פרימיום” של Meizu ומעיד על קיצוץ העלויות.

רזולוציית המצלמה עומדת על 20.7 מגה-פיקסל אותם מספק חיישן IMX230 מבית סוני. היינו שמחים לכמות פיקסלים מעטה יותר בתמורה לאיכות משופרת בתאורה חלשה. אחת הבעיות הגדולות ביותר של המצלמה הינה האיטיות – פעולת המיקוד והצילום איטיות להחריד.

Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

אף שהמיקוד נעזר בלייזר לשיפור הדיוק והיעילות, הוא מגיע בהשהייה ארוכה של שנייה, חסרת כל הסבר הגיוני. לאחר הלחיצה, לרוב עוברת שנייה שלמה עד שהמצלמה מתמקדת באובייקט – פעולה שמהרגע שמתחילה מתרחשת באופן מיידי. המיקוד האיטי מקשה על צילום של התרחשויות מהירות, וכך גם פעולת הצילום שאליה מתלווה השהייה מעצבנת. איכות המצלמה הקדמית סטנדרטית, והיא לא מציעה יכולות מיוחדות כלשהן.

סוללה

בדומה למכשיר ה-MX5, גם ה-5 Pro מציע חיי סוללה נהדרים. לא תתקשו לעבור יום שימוש שלם (ואפילו יותר) מבלי לחפש אחר השקע הקרוב. ככל הנראה, התורם העיקרי לזמן השימוש הארוך הוא מסך ה-AMOLED החסכוני בחשמל, שמסוגל לשלוט על רמת התאורה של כל פיקסל בנפרד ובכך לחסוך חשמל בהצגת אלמנטים כהים. בנוסף, שימוש ברזולוציית Full HD בלבד ולא ב-Quad HD מקל בצורה ניכרת על העומס של המערכת על שבב ומאפשר לה להפחית את צריכת החשמל.

גם ה-Exynos 7420 אחראית לזמן הסוללה המרשים, היא מציגה ניהול חכם של צריכת החשמל ומחלקת את עומס העבודה בין הליבות בצורה יעילה וחסכונית. גם תהליך הייצור המתקדם בגודל 14 ננו-מטר תורם להפחתת צריכת החשמל באופן משמעותי.

Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

למרבה ההפתעה, אף על פי שמדובר במכשיר בעל מסך גדול יותר, הוא מציע סוללה בקיבולת 3,050 מילי-אמפר שעה בלבד – קטנה ב-50 מילי-אמפר שעה מזו של סוללת ה-MX5. הסוללה הקטנה, בשילוב עם חיבור ה-USB-C החדשני והמטען המהיר מאפשרים ל-Meizu Pro 5 להציע את אחד מזמני הטעינה המהירים בשוק.

בחמש הדקות הראשונות להטענה הוטענו 10 אחוזים מהסוללה. לאחר מכן קצב ההטענה המשיך לטפס, וכעבור 10 דקות מתחילת הטעינה’ רבע מהתאים בסוללה כבר הוטענו (קצב של שלושה אחוזים בדקה!). 10 דקות נוספות העלו את רמת הטעינה ל-48 אחוז, ו-10 דקות לאחר מכן רמת הסוללה עמדה על 70 אחוז טעינה. בחצי שעה בלבד ניתן להטעין 70 אחוז מקיבולת הסוללה, ולהבטיח את פעולת המכשיר לעוד שעות ארוכות. הטעינה המהירה מפצה על היעדר הסוללה הנשלפת, ומבטיחה שגם בריקון הסוללה ניתן להפיח במכשיר חיים במהירות.

סיכום

Meizu Pro 5 (צילום: גאדג'טי)
Meizu Pro 5 (צילום: גאדג’טי)

ה-Meizu 5 Pro לא עונה על ההגדרה של מכשיר “פרימיום”. הוא לא מציע יכולות מיוחדות המבדלות אותו מהמתחרים, ולא מצטיין בצורה ראוייה לציון באף אחד מהתחומים. עם זאת, הוא מכשיר דגל נהדר – הוא מפגין ביצועים טובים מאוד בכל התחומים, ומסך ה-AMOLED הנהדר רק ממתיק את העסקה. מערכת השבבים העוצמתית הופכת את המכשיר לאידיאלי עבור כל מי שמחפש חיית ביצועים במחיר מוזל.

מי שלא חפץ במהירות עוצרת נשימה, יוכל לרכוש את ה-MX5 ולחסוך כמה מאות שקלים – הוא מציע יכולות כמעט זהות.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
10/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
9/10
מצלמה
8/10
8.8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מערכת על שבב אימתנית
  • מסך AMOLED נהדר
  • טעינה מהירה במיוחד
מה פחות אהבנו
  • חלקלק
  • איכות שמע בינונית
  • לא מצטיין בשום תחום

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי (באג): 2,400 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים