ה-Xbox One תאפשר פיתוח משחקים בחינם עבור כל משתמשי הקונסולה

כאשר רוצים ליצור משחקים לקונסולות, נדרשת בדרך כלל גרסת מפתחים של המכשיר המאפשרת לנסות את המשחק באופן חי ולהריץ בדיקות ענייניות במקרה ומתגלות בעיות. בעבר, ערכות הפיתוח (Dev Kits) נשלחו למפתחים, וכיום כשהקונסולות כה קרובות למחשבים אישיים, הגיוני להפוך אותן לערכת פיתוח ברמת התוכנה ולאו דווקא באמצעות מכשיר ייעודי.

כעת, כל מי שברשותו Xbox One יוכל לקבל טעימה מאפשרויות הפיתוח לקונסולה, בעזרת מצב Dev Mode שייפתח בחינם לכל מי שמחזיק במכשיר. מצב הפיתוח מאפשר לחבר את הקונסולה למחשב המריץ Visual Studio. הקונסולה תזוהה כמחשב רגיל המריץ Windows 10 וניתן יהיה לשלוח אליה תכנים וקוד של Universal Windows Platform ולהריצם.

בהדגמה שנערכה אתמול (ד’) בכנס המפתחים של מיקרוסופט, Build 2016, הוצג משחק Unity שרץ על הקונסולה ללא צורך במאמץ מיוחד מעבר למצב הפיתוח במכשיר. אפליקציות UWP אינן “יודעות” שהן רצות על Xbox One, אלא על מכשיר המריץ Windows 10, ולא נדרשות התאמות או שינויים על מנת להריץ את הקוד על הקונסולה. המשחק פותח בעזרת חבילת Visual Studio Community החינמית של מיקרוסופט.

מצב הפיתוח זמין, לפחות בחלקו, כבר החל מהיום – אולם מדובר כעת בגרסה מוגבלת העומדת בגדר הדגמה, עד השחרור של הפיצ’ר המלא בקיץ. הדגמה זו נותנת גישה ל-448 מגה-בייט מזכרון ה-RAM של הקונסולה, ובקיץ המשתמשים במצב הפיתוח יקבלו גישה ל-1GB המוקצים למשחקים ואפליקציות UWP.

עם זאת, משתמשים שירצו לנצל את מלוא האפשרויות של מצב הפיתוח יצטרכו להשתמש בחשבון מפתחים (Dev Center Account) שעלותו 19 דולרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים