הוכרז: סולרין – מכשיר הדגל של סירין שיעלה לכם לפחות 54 אלף שקלים

Sirin Solarin Sirin Solarin (צילום: יח”צ)

לפני מספר שבועות דיווחנו על חברה ישראלית בשם סירין לאבס שגייסה 72 מיליון דולר במטרה ליצור את המכשיר הסמארטפון האולטימטיבי: שילוב של חומרה מתקדמת ואבטחה חסרת תקדים. היום (ג’, 31.5), לאחר פיתוח ממושך, חשפה החברה באירוע הכרזה בלונדון את סולרין (Solarin) – סמארטפון פרימיום בעלות של עשרות אלפי שקלים.

המכשיר מגיע עם מארז מוקשח המשלב פנלים העשויים טיטניום וגב העשוי עור טכני ומפרטו מכובד למדי וכולל מסך IPS בגודל 5.5 אינץ’ בעל רזולוציית תצוגה QHD 2K המצופה בזכוכית המגן Gorilla Glass 4 ומעבד מתומן ליבות המשולב במערכת-על-שבב Snapdragon 810 מבית קוואלקום, התומך בתקשורת WiGig אלחוטית וטעינה מהירה דרך טכנולוגיית Quick Charge. בנוסף, כולל המכשיר מצלמת 23.8 מגה-פיקסל עם פוקוס לייזר אוטומטי ופלאש LED בארבעה צבעים ומערכת של 3 רמקולים.

כפי שהובטח עוד בהודעת הגיוס, המכשיר החדש מצטיין לא רק בצד הטכני אלא מגיע, על הנייר, עם תוכנה מתקדמת שעתידה לספק הגנה למשתמשי הסמארטפון. הדגש של המכשיר החדש הוא הענקת הגנה מקסימלית למידע של המשתמש וזאת מתוך הבנה עד כמה איבודו, או נפילתו לידי גורם צד שלישי, יכולה להיות קריטית לאנשי עסקים או מנהלים בכירים.

Sirin Solarin
Sirin Solarin (צילום: יח”צ)

לשם כך השקיעה החברה רבות בפיתוח מערכת שכוללת מספר רב של אלמנטים שיסייעו לה להגיע לאותה מטרה נכספת, זאת בדרך שיתוף פעולה עם חברת זימפריום הישראלית, המפתחת תוכנה להגנה מפני איומי סייבר על התקנים, רשתות ואפליקציות מבלי להפריע לשימוש במכשיר או לפונקציונליות שלו. בנוסף, משלבת סירין במכשיר הסולרין הצפנת AES 256 bit בין שבב לשבב, זו שולבה במכשיר דרך שיתוף פעולה עם חברת KoolSpan ומאפשרת הפעלת מצב מוגן באמצעות כפתור ייעודי הממוקם בגב המכשיר, המשולב עם חבילה של שיחות והודעות המוצפנות במלואן.

המכשיר אינו פונה לצרכן הבסיסי אלא מכוון בעיקר לאנשי עסקים או אנשים אמידים שמאוד רוצים להגן על המידע שלהם מכל משמר. נזכיר כי הסיבה שסירין לאבס בכלל הוקמה נעוצה במקרה אישי שקרה לקנס רקישב, איש עסקים קזחי ואחד המשקיעים בחברה, אשר נאלץ להתמודד עם מקרה של פריצה למכשיר האישי שלו, מה שהוביל אותו לחפש פתרונות שיספקו לאנשי עסקים שכמותו מכשיר מאובטח ברמה הגבוהה ביותר.

כפי שאתם יכולים בוודאי לדמיין, פיתוח של מכשיר כזה, במיוחד ברמות המדוברות, דורש לא מעט כוח אדם שירתם למשימה. סירין לאבס מעסיקה נכון להיום מעל ל-80 איש במרכז המחקר והפיתוח הממוקם ברמת החייל בתל אביב אשר שוקדים על פיתוחיה של החברה.

מימין לשמאל: מנכ"ל סירין לאבס טל כהן ונשיא החברה משה חוגג
מימין לשמאל: מנכ”ל סירין לאבס טל כהן ונשיא החברה משה חוגג (צילום: יח”ץ)

מי שהשקיע בחברה הוא כאמור קנס רקישב, ולצידו משה חוגג, אחד ממייסדי החברה והנשיא שלה, באמצעות קרן סינגולריטים ולבסוף הרשת החברתית הסינית Renren. החברה הוקמה בשנת 2013 על-ידי חוגג וטל כהן, המשמש כמנכ”ל, ואף רמזה כי איננה מתכוונת לעצור רק בתחום הסמארטפונים וברצונה להשיק קו רחב של מוצרי טכנולוגיה מתקדמים המשלבים את המילה האחרונה בתחום החומרה והאבטחה. מחשבים ניידיים, טאבלטים, שעונים חכמים – כולם מוצרי פוטנציאלים אותם תוכל להשיק סירין בחודשים הבאים.

את המכשיר תמכור Sirin Labs דרך אתר האינטרנט שלה ודרך החנות הראשונה של החברה במייפייר שבלונדון החל מה-1 ביוני ובהרודס נייטסברידג’ החל מה-30 ביוני. הסולרין יהיה זמין במספר סוגי עיצוב, בהם שילוב עור בגוון שחור פחם עם טיטניום, שילוב עור בגוון שחור פחם עם פחמן דמוי יהלום, שילוב עור בגוון שחור פחם עם זהב צהוב ושילוב עור בגוון לבן קריסטל פחמן דמוי יהלום.

מחירו של המכשיר יחל בכ-54 אלף שקלים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים