דיווח: אינטל שוקלת למכור את חטיבת האבטחה שרכשה ממקאפי

לוגו אינטל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

השוק הרותח של אבטחת הסייבר עשוי לחזות בקרוב בעסקת רכישה ענקית. חברת אינטל שוקלת למכור את חטיבת האבטחה שלה ולהתמקד יותר בפעילות הליבה המוכרת, ייצור מעבדים. המתעניינות הסבירות הינן קבוצת קרנות פרטיות ולא חברה גדולה אחרת.

חטיבת האבטחה של אינטל, Intel Security הינה ברובה חברת מקאפי שרכשה תמורת 7.7 מיליארד דולר לפני כ-6 שנים. בעקבות הגידול המתמיד באיומי הסייבר ברשת בשנים האחרונות, זכה התחום להשקעות רבות והערכות השווי שלו גדלות בהתאם. כך מצפים שקרנות השקעה פרטיות שאוהבות את התחום ישלמו לפחות את אותו סכום ששילמה אינטל בזמנו ואולי אף יותר.

למרות ההצלחה של התחום, אינטל רוצה להיפטר מהחטיבה לאור תוכנית הייעול המאסיבית שלה שנבעה מההאטה הארוכה של מכירות ה-PC בעולם. כחלק מההתיעלות והארגון מחדש איטנל גם מפטרת 11% מכוח האדם שלה וסוגרת קווי פיתוח וייצור. מאז הרכישה של מקאפי, ניסתה אינטל לשלב יכולות אבטחה מפני איומים דיגיטליים כבר ברמת המעבד, אך התוכנית לא צלחה כפי שציפתה. גם חילופי מנהלים די תכופים לא עזרו לה להתרומם.

למרות הדיווח היבש, אנו יודעים שחלק משמעותי מהחזון החדש של אינטל הוא תחום ה-IoT, סגמנט שטומן בחובו המון בעיות אבטחה. סביר אם כן שאינטל לא תמכור את כל חטיבת האבטחה כמקשה אחת אלא תשאיר בידה את המחלקות בעלות היכולת הטכנית לעבור את האתגרים הקשים בקישוריות IoT או לפחות להשיג הסכם שיתוף משאבים וידע עם הרוכשת.

השחקניות תופסות עמדות

בתחילת החודש רכשה היריבה לתחום, סימנטק, את חברת האבטחה Blue Coat תמורת 4.65 מיליארד דולר. סימנטק ביצעה את הרכישה בין השאר כדי לצאת ממשבצת ה’אנטי-וירוס’ ולספק מגוון רחב של פתרונות אבטחה גם לדור הבא של האיומים הדיגיטליים.

Blue Coat הינה חברת אבטחה ‘צעירה’ יותר שמעניקה גם פתרונות לאיומים בענן, מצוד אחר פושעי רשת ויכולות ניהול תעבורת רשת מוצפנת. שמה אוזכר לא פעם בקשר למעקב המוני ונטען שממשלות שונות ברחבי העולם (כמו סוריה מצרים) משתמשות בציוד החברה כדי לעקוב ולחסום את אזרחיה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים