עסקי המובייל עושים טוב לשורה התחתונה של סמסונג, תשים דגש על מסכים גמישים

Samsung Galaxy S7 edge (צילום: גאדג'טי) Samsung Galaxy S7 edge (צילום: גאדג’טי)

ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית סמסונג חשפה בסוף השבוע שעבר את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני, 2016, והציגה עליה של כ-18% בשורת הרווח, מעט מעבר לנתון שהציגה החברה עם פרסום תוצאותיה המקדימות בתחילת יולי. הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-50.94 טריליון וון קוריאני (כ-45.8 מיליארד דולר), עליה של כ-5% משנה לשנה, בעוד הרווח עמד על 8.14 טריליון וון (כ-7.32 מיליארד דולר), הגבוה ביותר של החברה מזה שנתיים.

המובייל תומך בכל המחלקות

חטיבת המובייל של סמסונג הציגה עליה של כ-80% בצד הרווח אשר הסתכם ב-4.32 טריליון וון (כ-3.88 מיליארד דולר), כאשר הכנסות החברה מחטיבה זו עלו ב-1.91% והסתכמו ב-26.56 טריליון וון (כ-23.9 מיליארד דולר). נתון שסמסונג אינה חושפת נוגע למשלוחים (או מכירות) הסמארטפונים, אלו עמדו ברבעון השני על-פי הערכות חברת המחקר IDC על 77 מיליון יחידות.

בסמסונג מציינים כי התרומה המרכזית לעליה ברווחיות היו המכירות המוצלחות של מכשירי הדגל Galaxy S7 ו-Galaxy S7 edge, כאשר עבור דגם ה-edge מציינים בסמסונג כי יחס המכירות בהשוואה לדגמים האחרים עמד על מעל ל-50%. לא ברור אם בסמסונג מתכוונים ליחס המכירות בין שני דגמי ה-Galaxy S7 או בין כל פורטפוליו המכשירים של החברה. עוד מציינים לטובה בחברה גם את הצלחת דגמי הביניים ומטה, כגון סדרת ה-Galaxy A וה-Galaxy J, אשר המשיכו להציג רווחיות ברבעון האחרון.

במבט קדימה מציינת החברה כי תתמקד בשיווק מכשיר חדש בעל מסך גדול שיושק במהלך הרבעון השלישי (זה ה-Galaxy Note 7, כמובן) ובהמשך שיווקן של סדרות ה-Galaxy A, ה-Galaxy J באופן גלובלי וסדרת ה-Galaxy C בשוק הסיני.

כרטיס זיכרון בנפח 256GB מסוג UFS (תמונה: סמסונג)
זיכרון בנפח 256GB מסוג UFS (תמונה: סמסונג)

תחום המובייל תורם לתוצאותיה של סמסונג גם דרך חטיבות המוליכים למחצה (רכיבי זיכרון ואחסון) והמסכים. בחברה מציינים לטובה את מכירות פאנלי מסכי ה-OLED המיועדים לסמארטפונים, אלו הובילו לעליה במכירות בהשוואה לרבעון הראשון של השנה הנוכחית, אם כי בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2015, חלה ירידה בהכנסות וברווחיות חטיבת פאנלי המסכים. סך ההכנסות מחטיבה זו עמדו על 6.42 טריליון וון (כ-5.77 מיליארד דולר), כאשר הרווח הסתכם ב-140 מיליארד וון (כ-125.9 מיליון דולר).

חטיבת המוליכים למחצה של החברה הציגה עליה של כ-6.3% בהכנסות, אשר הסתכמו ב-12 טריליון וון (כ-10.79 מיליארד דולר), אולם רשמה ירידות ברווחיות משנה לשנה. הרווח התפעולי מחטיבה זו עמד על 2.64 טריליון וון (כ-2.37 מיליארד דולר), לעומת 3.4 טריליון וון (כ-3 מיליארד דולר) ברבעון המקביל אשתקד. בין הגורמים התורמים לחטיבה זו מציינת סמסונג את מכירות רכיבי זיכרון האחסון למובייל בנפחים העולים על 32 גיגה-בייט יחד עם עמידה בביקוש לרכיבי זיכרון בנפח 64 גיגה-בייט ומעלה ומעבר של בתי עסק משימוש בטכנולוגיית HDD ל-SSD.

במבט קדימה מציינת החברה את המשך התמקדותה בשיווק פאנלי מסך בעלי רזולוציה גבוהה ובפאנלי מסך גמישים, שם היא מחזיקה ביתרון תחרותי על פני מרבית החברות בשוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים