פחות נוטשים: הוט מצליחה לעבור לרווח, גייסה 45 אלף לקוחות בסלולר

לוגו חברת HOT

קבוצת הוט רשמה רבעון טוב בו החברה הצליחה לעבור לרווח של 18 מיליון ש”ח לעומת הפסד של 13 מיליון ש”ח באותו רבעון של שנה שעברה. מה שדחף את התוצאות כלפי מעלה היו שיעור נוטשים נמוך יותר בשירותי הכבלים וגיוס מנויים בסלולר.

על רקע התחרות מול סלקום TV והכניסה של נטפליקס לארץ שרק חיממה את האווירה, התנתקו ברבעון החולף עוד 3,000 מנויים שמקבלים רק טלוויזיה בכבלים ומספרם כעת עומד על 277 אלף. לשירות האינטרנט הצטרפו עוד 2,000 מנויי אינטרנט בלבד, וסך המנויים עומד כעת על 131 אלף. סה”כ הקטינה הוט את שיעור הנטישה הכללי שלה מ-18% בשנה שעברה ל-13% כיום. ההכנסה הממוצעת מכל לקוח עלתה ב-2 ש”ח לסך של 234 ש”ח.

הוט מובייל

הוט מובייל ממשיכה לצרף מנויים אך החברה עדיין מתקשה לתרגם זאת להקטנת ההפסד התפעולי. ברבעון החולף צירפה הוט מובייל 45 אלף מנויים חדשים ומספרם הכולל עומד עתה על 1.335 מיליון. למרות הגידול בבסיס המנויים, ההפסד התפעולי גדל ב-6% ל-86 מיליון ש”ח.

גם נתונים אחרים מעידים על קוטביות: ההכנסה הממוצעת מכל לקוח ירדה משנה שעברה ב-4 ש”ח והסתכמה ב-51 שקלים. יתכן שהמאמצים למכירת כרטיסי חיוג פריפייד קשורים לכך, אלו מהווים עתה 5% מסך המנויים (על הבעייתיות של מנויי הפריפייד ניתן לקרוא בדו”ח של בזק שיצא בשבוע שעבר). מנגד, שיעור נטישת המנויים הכללי ירד מ-40% ל-37%, סימן טוב להמשך הדרך.

בהוט הדגישו את המאמצים לעצירת קצב הנטישות ועל פניו המאמצים משתלמים. הצעה של חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה שעברה בועדת שרים לחקיקה (שלב מקדים בלבד) מציעה לחייב את החברות לתת ללקוחות אפשרות להתנתק בדרך ובאותה קלות שבה הלקוחות התחברו. אם הצעת חוק זו תעבור יתכן ושוק התקשורת יראה אחרת לחלוטין.

השוואת מפרטים