הערכות: מכירות ה-iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus בסופ”ש ההשקה היו נמוכות מהשנה שעברה

אייפון 7 ואייפון 7 פלוס (תמונה: יח"צ אפל) אייפון 7 ואייפון 7 פלוס (תמונה: יח”צ אפל)

לפני למעלה משבוע הודיעה ענקית המחשוב והמובייל האמריקאית, אפל, כי דגמים רבים ממכשירי ה-iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus אזלו כליל מהמלאי, בעוד עבור שאר הדגמים המלאי הקיים מצומצם למדי, זאת פחות משבוע לאחר תחילת המכירה המוקדמת וכ-24 שעות לקראת תחילת המכירה בחנויות החברה. כעת, נתונים העולים מהערכותיה של חברת מחקר בינלאומית מעידים כי מכירותיהם של צמד מכשירי הדגל במהלך סוף השבוע הראשון להשקתם היו נמוכות במיוחד.

לטענת חברת המחקר הגרמנית הוותיקה GFK, הייתה כמות היחידות שנמכרו עבור שני הסמארטפונים יחדיו במהלך סוף השבוע הראשון להשקת iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus נמוכה ב-25% בהשוואה לסופ”ש המקביל בהשקת מכשירי האייפון 6S ואייפון 6S פלוס.

יש להדגיש כי בהנחה שדברי אפל בעניין המחסור במלאי הדגמים היו כנים לחלוטין (ולא היו טריק שיווקי שמטרתו להניע את קהל הלקוחות הפוטנציאליים לחנויות החברה) ייתכן כי הירידה המשמעותית במכירת המכשירים בימי ההשקה הראשוניים נבעה כתוצאה מכך שלא היו מספיק אייפונים עבור הלקוחות. כך, גם אם כמות אדירה של לקוחות היו מגיעים לרכוש את אחד משני המכשירים, לא היה באפשרותם לבצע זאת, מה שעשוי להוביל לנתון המאכזב המוצג מעלה.

סדרת האייפונים החדשה (תמונה: Apple)
סדרת האייפונים החדשה (תמונה: Apple)

יחד עם הדברים הללו, דיווח אחר של מגזין DigiTimes חושף כי על פי הערכות אנליסטים, הפחיתה החברה מקופרטינו ב-20% את דרישתה מיצרניות הרכיבים השונות עבור רכיבי ה-iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus לרבעון הראשון של 2017. משמעות הדבר, כך על פי הדיווח, היא שאפל ביקשה רכיבים עבור 35-37 מיליון מכשירים, במקום הבקשה המקורית שהוערכה בכ-45 מיליון יחידות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים