הדלפה: פרטים חדשים אודות מעבדי האקסטרים Skylake-X ו-Kaby Lake X מבית אינטל

אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

הדלפה חדשה שעשתה דרכה לרשת חושפת פרטים אודות פלטפורמת האקסטרים הבאה של אינטל, אשר עונה לשם Skylake-X. זמן קצר לאחר השקתה, צפוייה אינטל להשיק גם את פלטפורמת Kaby Lake-X המבוססת על דור המעבדים האחרון.

כפי שמרמז השם, הפלטפורמה החדשה תבוסס על הדור השישי של מעבדי החברה (Skylake), ותציע ארכיטקטורה זהה יחד עם מספר ליבות גבוה יותר וביצועים משופרים. הפלטפורמה תעשה שימוש בתושבת חדשה מסוג LGA2066, בעלת מספר חיבורים גדול ב-55 משל דורות האקסטרים הקודמים, אשר עשו שימוש ב-2,011 פינים עוד משנת 2011 (עם שינויים קטנים בין הדורות). Skylake-X תחלוק תושבת משותפת עם פלטפורמת האקסטרים הבאה של אינטל, אשר תענה לשם Kaby Lake-X.

השמועה גורסת כי Skylake-X תגיע בתצורות של 6, 8, או 10 ליבות, ללא גרסת 12 ליבות שתמשיך את מגמת העלייה של הדורות הקודמים. המעבדים יציעו 28 או 44 חיבורי PCi-E 3.0, ארבעה חיבורים יותר מאשר בדור הקודם. פליטת החום צפוייה לעמוד על 140W. לפי השמועה, זמן קצר לאחר השקת Skylake-X תושק גם Kaby Lake-X, אך בגרסה חלשה בעלת ארבע ליבות בלבד ושמונה מגה-בייט של זיכרון מטמון. היא תציע 16 חיבורי PCi-E 3.0 ופליטת חום של 112W.

השקתה של פלטפורמת Skylake-X צפוייה להגיע ברבעון השלישי של השנה הבאה, בעוד שפלטפורמת Kaby Lake-X צפוייה להגיע זמן קצר לאחר מכן.

פרטי המעבדים שהודלפו. (קרדיט: אתר BenchLife)
פרטי המעבדים שהודלפו. (קרדיט: אתר BenchLife)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים