גוגל משחררת את Android 7.1.1 – שינויים קלים למערכת ההפעלה

Android Nougat Android Nougat (מקור: Google)

אף על פי שמערכת ההפעלה החדשה Android 7 Nougat הספיקה עד כה לכבוש נתח מזערי משוק הסמארטפונים, היא זוכה כבר עכשיו לעדכון חדש אשר מספרו 7.1.1. העדכון החדש מביא עימו מספר שינויים, דוגמת תיקוני באגים ושיפורים קלים לחווית השימוש במערכת.

העדכון החדש זמין בשלב זה למספר מכשירים מצומצם למדי אותם מתחזקת גוגל, המורכב מסדרת Android One לשווקים מתפתחים, סדרת ה-Nexus הנמצאת בגמלאות וסדרת ה-Pixel החדשה והרעננה. אחד השינויים העיקריים בעדכון החדש הוא תמיכה ב-App Shortcuts, הפועלים באופן דומה ליכולת ה-3D Touch של Apple.

בעזרת App Shortcuts, לחיצה ארוכה על אייקון במסך הבית תפתח תפריט קטן ובו מספר פעולות פשוטות לגישה נוחה ומהירה. היכולת פועלת גם ללא תמיכה במסך רגיש ללחיצה, אם כי סביר להניח שיצרניות שיטמיעו מסך כזה במכשיריהן יוכלו לשלב אותו עם היכולת החדשה.

בנוסף, סדרת מכשירי ה-Nexus זוכה כעת להנות ממספר יכולות שהיו עד כה ייחודיות לפיקסלים. לדוגמה, ניתן להגדיר שבלחיצה כפולה על כפתור הנעילה תפתח המצלמה, ובסיבוב היד תועבר התצוגה ממצלמה קדמית לאחורית או להיפך. כעת קיימת תמיכה במקלדות תמונה המאפשרות להזין תמונה ישירות לתוך הטקסט. במערכת הוטמעו גם אמוג’ים חדשים המציגים שיוויון מגדרי:

android-7-1-1-emojis

גרסה 7.1.1 של אנדרואיד זמינה כבר עכשיו דרך עדכון OTA למכשירים הבאים:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים