דיווח: המסכים המתקפלים של LG יגיעו למכשירים מבית אפל, גוגל ומיקרוסופט

מסך מתקפל מבית LG Display מסך מתקפל מבית LG Display

מסכים מתקפלים נמצאים בתוכניותיהן של שתי ענקיות הטכנולוגיה מדרום קוריאה, סמסונג ו-LG, מזה זמן מה. דיווחים אודות הפיתוחים בתחום החלו להגיע כבר לפני מספר שנים, כאשר שנת 2017 היוותה יעד ההגעה של מסכים אלו לשוק הרחב. מספר דיווחים עדכניים כבר החלו לדון בהצגתם של דגמי סמארטפונים בעל מסכים מתקפלים מבית סמסונג וכעת מגיע דיווח בנושא הנוגע גם למתחרה LG Electronics (דרך חברת הבת LG Display).

על פי הדיווח החדש שמקורו באתר ETnews הקוריאני, תפנה LG Display לספק את הפיתוחים החדשים שלה בתחום המסכים המתקפלים החוצה, זאת בשונה מהתכנון של סמסונג להציג את הטכנולוגיה במכשירים אותם תפתח בעצמה. הבחירה מובנת, שכן לסמסונג רף מכירות גבוה בהרבה מזה של LG בתחום הטלפונים, ומחלקת מהסכים של החברה לא תוכל להניב הכנסות גבוהות אם תשאיר את הפיתוח החדש בבית.

החברות המוזכרות בדיווח כלקוחותיה של LG Display למסכים המתקפלים הינן אפל, גוגל ומיקרוסופט, האחרונה בהן הודיעה מוקדם יותר השנה כי היא משאירה מאחור את פיתוח מכשירי הסמארטפון עבור השוק הרחב כאשר צמצמה את חטיבת המובייל שרכשה במקור מנוקיה.

אפל וגוגל שתיהן מפתחות מוצרים בתחום הסמארטפונים (אפל עם האייפון וגוגל עם מותג הפיקסל החדש), כך שייתכן שנראה מוצרים בעלי מסך מתקפל בעתידן של שתי החברות. באשר למיקרוסופט, זו עשויה לאמץ את הטכנולוגיה בדווקא בסדרת טאבלטי ה-Surface, אם כי עדיין לא ברור כיצד או מתי הדבר יתבצע.

הטלפון המתקפל של לנובו
הטלפון המתקפל של לנובו

2017 צפויה להיות השנה הראשונה בה נזכה לראות את טכנולוגיית המסכים המתקפלים מגיעה למכשירים מסויימים בשוק, כאשר סמסונג ככל הנראה תהיה הראשונה להציג מוצר מלא שכזה. בהמשך, ובמידה והטכנולוגיה תוכיח עצמה בשוק הפתוח, אנו נראה מוצרים נוספים עם מסכים אלו מבית LG וגם מלנובו, שהציגה אב טיפוס למסך מתקפל מוקדם יותר השנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים