אחרי 5 שנים של שקט: נוקיה תובעת את אפל בארה”ב ובגרמניה

עיבוד תמונה: גאדג’טי

יצרנית הסלולר הפינית נוקיה מבטיחה לחזור בסערה לשוק המובייל במהלך השנה הבאה, אך בינתיים, עוד בטרם הציגה את תכניותיה, מזכירה לנו החברה נשכחות ומודיעה על תביעה חדשה שהגישה נגד אפל בארה”ב ובגרמניה. הפינים טוענים בכתב התביעה שלהם כי מאז 2011 עושה אפל שימוש לא חוקי בקניינה הרוחני של נוקיה, וזאת על אף שנציגי שתי החברות נפגשו מספר פעמים במהלך השנים במטרה לנסות ולחתום על הסכם שיתוף פטנטים שיאפשר להן לחלוק ידע ונכסים רוחניים.

Apple Logoבסיבוב הנוכחי, שמגיע אחרי שקט יחסי של כמעט 5 שנים ביריבות המשפטית בין השתיים, טוענת נוקיה להפרה של לא פחות מ-32 פטנטים על ידי אפל. בגרסת כתב התביעה שנחשפה לציבור מוזכרים פטנטים העוסקים בטכנולוגיות תצוגה, ערכות שבבים, עיבוד וידאו, רדיו, תוכנה וחווית משתמש, אולם לא מצוין כיצד אפל הפרה את זכויותיה של נוקיה או באילו מוצרים. ניתן לשער שבעתיד הקרוב, עם תחילת הדיונים או מעט לאחר שתתקבל תגובתה של אפל, ייחשפו הפרטים החסרים.

את התביעה הקודמת שלה נגד חברת אפל הגישה נוקיה ב-2009, ולאחר שנתיים של דיונים וחילופי האשמות, הצליחו השתיים להגיע להסדר. על פי הדיווחים דאז, העבירה הענקית האמריקנית לנוקיה פיצוי כספי בגובה לא מבוטל של 615 מיליון דולר. נוקיה מצידה לא הסתפקה בכך ודרשה לחתום על הסכם קבוע עם אפל, במסגרתו תשלם החברה האמריקנית תמלוגים עבור השימוש בפטנטים שלא שייכים לה – אך הדיונים, כאמור, לא הבשילו להסכם, וכעת מחליטה נוקיה לפנות שוב לבית המשפט:

באמצעות השקעה מתמשכת במחקר ופיתוח, נוקיה יצרה והביאה לעולם שלל טכנולוגיות בסיסיות המשמשות את ההתקנים הניידים של ימינו, כולל אלו של אפל. לאחר מספר שנים של משא ומתן בניסיון להגיע להסכמה על השימוש בפטנטים על ידי אפל, אנו מבצעים כעת מהלכים כדי להגן על זכויותינו.

בחירתה של נוקיה בבתי המשפט הרלוונטיים של ארה”ב וגרמניה אינה מקרית: מדובר בשתי ערכאות שפועלות מהר יחסית ונוהגות להחמיר עם עברייני פטנטים. מאבקים משפטיים בארה”ב ובגרמניה התנהלו ומתנהלים כעת גם בין סמסונג ואפל, אם כי הרוחות בסבבים הנוכחיים הרבה יותר שקטות מבעבר. מי שכן הצליחה בינתיים לשים סוף למריבות ולהגיע לחתימת הסכמים ללא פסיקות של בית משפט היא היצרנית הטיוואנית HTC אשר חולקת את סל הפטנטים שלה גם עם אפל וגם עם נוקיה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים