NVIDIA מכריזה על ה-G-Sync HDR: הקרב על הטווח הדינמי החל

יצרנית כרטיסי המסך המובילה NVIDIA הכריזה על הדור הבא של טכנולוגיית סינכרון המסכים החלוצית שלה, G-Sync. הדור החדש עונה לשם G-Sync HDR, ומציע (כפי שהשם מרמז) תמיכה בטווח דינמי גבוה (HDR).

המלחמה בין G-Sync ל-FreeSync (המסמלת את המאבקת בין NVIDIA ו-AMD) פולשת כעת לשטחים חדשים. בעוד שעד כה היא נשארה בגבולות סינכרון המסכים (ייעודן המקורי של הטכנולוגיות), כעת נפתחה חזית חדשה בגזרת ה-HDR. בתערוכת CES אשר נחתמה לפני ימים ספורים בלאס ווגאס, הכריזה השקחנית האדומה על FreeSync 2 בעלת יכולות ה-HDR. השחקנית הירוקה לא נשארה חייבת וחשפה את המהלך (הצפוי) שלה: G-Sync HDR.

הדור החדש (המגלם בשמו את ייעודו באופן ברור יותר מ-FreeSync 2) מציע תמיכה בטווח דינמי גבוה בתקן HDR10. מסכים תומכי G-Sync HDR יציעו תמיכה בצבע בעומק 10 ביט ויוכלו לייצג יותר ממיליארד צבעים שונים. בדומה למסכי G-Sync שקדמו להם, מסכי G-Sync HDR יאלצו לעשות שימוש בטכנולוגיה קניינית (Propietary) מבית NVIDIA תוך כדי שהם משלמים לה תשלום נאה עבור השימוש בטכנולוגיה.

מסך G-Sync HDR מבית Asus
מסך G-Sync HDR עתידי מבית Asus

NVIDIA הכריזה כי משחקים חדשים דוגמת Mass Effect: Andromeda או Shadow Warrior 2 יציעו תמיכה ב-G-Sync HDR, וחושפת כי התמיכה בטכנולוגייה תחייב תמיכה גם מצד המשחק בנוסף לתמיכה בכרטיס המסך ובמסך עצמו.

גם טכנולוגיית ה-FreeSync 2 המתחרה של AMD דורשת הוספת תמיכה מצד מפתחי המשחקים, מה שמעלה את התהייה האם יוכלו משחקים לתמוך בשתי הטכנולוגיות יחדיו, או שמא יאלצו לבחור צד בדומה ליצרניות המסכים. נוצר כאן פילוג מסויים בעולם המשחקים, שיחייב עבודת התאמה רבה ומתישה מצד מפתחי המשחקים על מנת לתמוך בשתי הטכנולוגיית.

NVIDIA הדגימה מסך G-Sync HDR ראשון מבית AUOptronics וטוענת כי יצרניות נוספות דוגמת Asus ו-Acer ישיקו מסכי G-Sync HDR בהמשך השנה. באיזה צד תבחרו במלחמת ה-HDR? הצד האדום או הצד הירוק? שתפו אותנו בתגובות!

השוואת מפרטים