דיווח: Valve עובדת על 3 משחקים גדולים למציאות מדומה

בקר Valve למציאות מדומה צילום: Shawn Whiting

חברת Valve, שמשחקיה היוו בעבר אבני דרך בתעשייה, עדיין עובדת על משחקים. ליתר דיוק, החברה עובדת על שלושה פרוייקטים גדולים כרגע, שעדיין לא הוכרזו רשמית. כך דווח בשיחה שהתקיימה עם EuroGamer, ממנה צוטטו דבריו המדוייקים של גייב נוואל (Gabe Newell), מנכ”ל החברה.

כרגע אנו בונים שלושה משחקי מציאות מדומה. כשאני אומר שאנו עובדים על שלושה משחקים, אני מתכוון למשחקים מלאים, לא לניסויים קטנים.
– גייב נוואל

נוואל סירב לפרט על המשחקים הנמצאים בפיתוח, אולם הסכים לספר כי הם ישתמשו במנוע Source 2 החדש של החברה, וכן במנוע Unity המוכר. בנוסף, לפני כחודש דיווחנו כבר על הערה של נוואל: Valve עדיין לא וויתרה על משחקים לשחקן יחיד. על כן, לא מן הנמנע שאחד המשחקים המדוברים הינו חוויה מלאה לשחקן יחיד, מהסוג שהחברה לא סיפקה כבר זמן מה.

הסיבה ש-Valve מתמקדת במציאות מדומה, היא רצון החברה לפתח את התוכנה לצד החומרה. Valve היא שותפה טכנולוגית של HTC בתכנון משקפי ה-Vive למציאות מדומה, ונוואל משווה את הדבר לתהליך הפיתוח של שיגרו מיאמוטו (Shigeru Miyamoto), המפתח המקורי של משחקי סופר מריו מחברת נינטנדו.

“זה משהו שלמיאמוטו תמיד היה. היתה לו היכולת לחשוב על אמצעי הקלט ולתכנן מערכת שלמה תוך כדי שהוא מתכנן משחקים. לפי דעתנו, זה למעשה יאפשר לנו לבנות חוויות בידור הרבה יותר טובות עבור הצרכנים”, אמר נוואל. בנוסף, נוואל הסביר כי תחום המציאות המדומה אינו רק גימיק, ובקרוב נזכה לשיפורים טכניים משמעותיים בתצוגת המשקפיים.

אולם הדבר המסקרן ביותר שעלה מדבריו של גייב נוואל הינו דווקא הרמיזה כי המשחקים החדשים של Valve הולכים להלהיב מיליוני גיימרים. “אם תוריד את מחירי מערכות ה-VR ב-80%, זה עדיין שוק קטן כרגע. פשוט אין סיבה מספיק מושכת לבלות זמן רב במציאות מדומה. ברגע שיש לך משהו מהסוג שמלהיב מיליוני אנשים, אז אפשר להתחיל לדאוג להורדת המחיר”. אין ספק כי ל-Valve יש כמה מותגים שיכולים לעורר התלהבות שכזו, כמו Half Life ו-Portal.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים