ב-HTC עובדים על פתרון שישלב בין מציאות מדומה ומובייל

משקפי מציאות מדומה HTC Vive (צילום: גאדג'טי) משקפי מציאות מדומה HTC Vive (צילום: גאדג’טי)

יצרנית הסמארטפונים הטיוואנית HTC השיקה בשנה שעברה את משקפי המציאות המדומה Vive, עימם הצליחה ליצור לעצמה קטגוריה חדשה עם עתיד מבטיח. משקפי HTC Vive זמינים כיום במקומות רבים בעולם ואף הושקו על-ידי היבואן הרשמי בישראל לאחרונה במחיר לא נמוך של כ-5,000 שקלים.

ב-HTC ככל הנראה מודעים לנושא הרגיש של המחיר הגבוה של משקפי ה-Vive ובראיון לאתר CNET שנערך במסגרת באירוע השקת סדרת מכשירי ה-HTC U בסינגפור, ציין מנהל הכספים של החברה, שיה-לינג צ’אנג כי היעד הבא של היצרנית הוא בשילוב בין מובייל למציאות מדומה.

Vive הוא מוצר ברף העליון ביותר בשוק ובחודשים הקרובים תראו את תכניותינו הנוגעות למובייל ולמציאות מדומה, וזה לא סתם עוד טלפון המתחבר על גבי קסדה, זה יהיה משהו שונה“, ציין צ’אנג. התייחסותו של מנהל הכספים נוגעת כמובן לתחום מקביל בעולם המציאות המדומה אותו מובילה כיום ללא עוררין סמסונג עם משקפי ה-Gear VR שלה.

ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית ציינה במסגרת מסיבת העיתונאים שערכה ב-CES 2017 בחודש ינואר כי מכרה כבר מעל ל-5 מיליון יחידות של משקפי ה-Gear VR. על פי סקר שוק שפורסם (PDF) לאחרונה על-ידי חברת המחקר SuperData ו-Unity Technologies, תפסו משקפי ה-Gear VR של סמסונג מעל 70% מהשוק במהלך 2016.

נתחי השוק של פתרונות מציאות מדומה ב-2016
מקור: SuperData Research

אחת הסיבות העיקריות להצלחתה של פלטפורמת ה-Gear VR לעומת פלטפורמות מתקדמות יותר כמו אלו של HTC Vive, Oculus VR או Playstation VR, נעוצה במחיר. בעוד פתרונות המציאות המדומה המיועדים לשוק הגבוה דורשים הוצאה גבוהה למדי לצד חיבור למחשבים חזקים בהתאמה, כל שדורש פתרון כמו Gear VR הינו טלפון תואם, משהו שרבים מהצרכנים בשוק אוחזים בידם ממילא. שתי החוויות כמובן אינן דומות, אך רבים מוצאים בחוויה שמעניקות פלטפורמות כמו ה-VR מספקת.

הצהרתה של HTC על כניסה לשוק התקציבי ככל הנראה מגיעה כחלק מאסטרטגיית החברה לטווח הארוך בתחום המציאות המדומה, ועשויה לספק פתרון לצרכנים שאינם מעוניינים להשקיע כספים רבים בטכנולוגיה זו. פרט למוצר חדש בתחום המציאות המדומה, מתכננים ב-HTC לעבוד על פיתוח גם בצד התוכן, כך ציינה יו”ר ומנכ”ל החברה, שר וונג, לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות (PDF) של החברה עבור הרבעון שחתם את שנת 2016.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים