אחרי ההנפקה הגדולה: רק אנליסט אחד חושב שמניית סנאפ שווה קנייה

משקפי Spectacles (קרדיט תמונה: Snap) משקפי Spectacles (קרדיט תמונה: Snap)

עברו כמעט שלושה שבועות מאז ההנפקה הכל כך מתוקשרת של סנאפ (Snap), החברה שפיתחה את אפליקציית סנאפצ’ט. נדמה שככל שתפסה כותרות, כך היו הדעות חלוקות לגביה: היו שחשבו שהונפקה ביוקר ויש שטענו שפוטנציאל החברה מובטח לאור הפופולריות וסנאפ תגיע מהר מאוד לליגת הענקיות.

ובכן, מאז היום הראשון למסחר הציבורי ירד מחירה של מניית סנאפ בכ-25%, זאת בהנחה שלא הצלחתם לשים את ידכם על מניות לפני פתיחת המסחר לציבור. ההנפקה בוצעה לפי 17 דולר למניה ובאותו יום ראשון היא טיפסה עד לאיזור ה-28 דולר. כיום היא נלחמת להישאר ברף ה-20 דולר, כך שגם גופי ההשקעות שלקחו סיכון וקנו במחיר ההנפקה לא מרוצים מההתדרדרות המהירה. בעוד שלאחר יומיים ראשונים בהם זינקה ב-59% שווי סנאפ הגיע עד ל-35 מיליארד דולר, כיום עומד שווייה של החברה על 23.5 מיליארד דולר בלבד.

אופטימיסט בודד

כנהוג בתעשיית ההשקעות, האנליסטים חקרו ובדקו את הפוטנציאל של החברה וחזרו עם תוצאות מעט שליליות. שישה אנליסטים מבתי השקעות מוכרים בארה”ב נתנו המלצת ‘מכירה’ למניה. שלושה ממליצים ‘החזק’ על המניה בניסיון לראות האם החברה תצליח לספק תוצאות. האנליסט היחידי שהוציא המלצת ‘קניה’ חיובית על סנאפ פרסם זאת ביום שני השבוע וזכה לכותרות בשל השחייה נגד הזרם.

בסוכנות רויטרס מצאו שעם יחס כזה סנאפ היא המניה עם הרייטינג הגרוע ביותר מבין 288 חברות אמריקניות עם שווי העולה על 20 מיליארד דולר. אבל כאמור, זה לא הפריע לאותו אנליסט אופטימי. “אנחנו יודעים שאנחנו נותנים יותר מדי קרדיט עבור משהו בלתי מוכח עסקית“, כתב בהמלצתו, “יש פה חברה שהצמיחה בהכנסותיה יכולה לעקוף את המתחרות פי 7 ואף להגדיל מתח רווחים. בעוד שהמתחרות כנראה הגיעו למיצוי מתח הרווחים“.

מ-1975 לא השתנה כלום?

שאר האנליסטים מודאגים בעיקר מההאטה בקצב צירוף משתמשים חדשים ושלילת זכויות ההצבעה מהמשקיעים. אבל האנליסט האופטימי מעדיף להסתכל על התמונה הגדולה, החזון העתידי של סנאפ. הוא מאמין שסנאפ עושה משהו שלא עשו מאז קודאק שינתה את עולם הצילום עם המצלמה הדיגיטלית ב-1975. כ”שירות מדרגה שנייה לצילום”, הוא מאמין שהמהפיכה של סנאפ תהיה שמשתמשים יוכלו לבחור כיצד יראה הזיכרון שלהם.

זה הסבר קצת “מוזר” לפופולריות של סנאפצ’ט אבל אי אפשר להתעלם מכך שמשתמשים, בעיקר צעירים, אכן אוהבים לשנות את התמונות שצילמו. האנליסט מצמיד מחיר יעד של 25 דולר למניה, לא יעד שמתאים לחזונו הגדול, אלא מחיר שביקרה בו לא מזמן.

למרות שבינתיים הרוח נושבת לכיוון אלו שפחות מאמינים בסנאפ, צריך לזכור שעברו רק שלושה שבועות מאז ההנפקה. תוצאות רציניות צריך לבחון בטווח ארוך יותר כאשר נדע האם הנהלת סנאפ תדע להביא תוצאות ולהתחרות כראוי בפייסבוק, אינסטגרם וכל האחרות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים