קוואלקום תוקפת בחזרה: טוענת שאפל מאיימת ומפיצה עליה שקרים

שלט קוואלקום צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת קוואלקום, שספגה האשמות קשות מצד אפל בדבר התנהלותה מחליטה להחזיר לה באותו מטבע. החברה הגישה תביעה שבה נטען כי אפל מפזרת האשמות שקריות בקשר למה שאירע בשנים עברו, זאת בנוסף להפרת הסכמים חתומים עם קוואלקום.

כדי להבין את הרקע לדברים, נזכיר שבחודש ינואר הגישה אפל נגד קוואלקום תביעה על סך מיליארד דולר ופרסמה מכתב עם האשמות קשה בנוגע לפרקטיקות שוק פסולות ודרישות תמלוגים מוגזמות. כמה ימים לפני כן גם ממשלת ארה”ב ודרום קוריאה תבעו את קוואלקום בטוענות דומות.

אפל יצאה במתקפה גלובלית כנגד קוואלקום ומנצלת את כוח השוק העצום שלה במטרה לכפות עליה הסדרי רישוי לא הוגנים ולא סבירים“, כתבה החברה בהודעה אתמול, “היינו המומים מחלק מהדברים שהם כללו בתביעה שלהם“. לדעת קוואלקום, אפל היא זו שעומדת מאחורי החקירות של משרדי התקשורת של ארה”ב, דרום קוריאה ואחרות תוך הפצת שקרים.

גם אפל מאיימת?

קוואלקום טוענת שאפל היא זו שהפרה את הסכמי הרישוי שנוגעים לשבבים שנמצאים באייפונים ואייפדים. אולם לא ברור האם בתביעה מתייחסת קוואלקום ישירות לטענות על שימוש מוגזם בכוח. גם אם אפל הפרה את ההסכמים איתה, היא והממשלות טוענות שמלכתחילה ההסכמים הושגו תוך שימוש מוגזם בכח.

החברה גם טוענת שאפל מאיימת עליה ומנעה ממנה מלפרסם שהאייפון 7 שכולל את המודם שלה וכי זה טוב יותר מהדגם שכולל את שבב התקשורת של אינטל. “לא ביקשנו את הקרב הזה“, אמר המשנה למנכ”ל בחברה, דון רוזנברג, “אפל היא לקוחה ואנחנו מעוניינים להמשיך לעשות איתה עסקים“.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים