משרד התקשורת מאשר לפלאפון להפעיל רשת בטכנולוגיית LTE-Advanced

פלאפון צילום: גאדג’טי

כמעט שלושה חודשים לאחר שאישר משרד התקשורת לחברת פרטנר להפעיל רשת סלולרית בטכנולוגיית LTE-Advanced (דור 4.5), מקבלת היום גם חברת פלאפון אישור שכזה. בדומה להסכם שנחתם מול חברת פרטנר בתחילת חודש פברואר, לו קדמו גם ניסויי כלים מוקדמים בעיר באר שבע, פלאפון גם היא תפעיל את הרשת החדשה והמתקדמת שלה במתווה של איחוד רצועות תדרים ותחל בתהליך הפריסה לאחר שתבצע את ההתאמות הדרושות לרשתות הקיימות שלה.

האישור ההנדסי שניתן היום לחברת פלאפון מאפשר לה לבצע איחוד רצועות תדרים (Carrier Aggregation) בין תדרי 1800MHz עם התדר הנמוך בתחום 850MHz וכן עם תחום 2100MHz. לטענתה של פלאפון, הדבר יביא להגדלת רוחב הפס הכולל למנוי ולהאצה משמעותית של מהירויות הגלישה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שמדובר רק בתחילתו של התהליך ההנדסי, ושהפעלתה של הרשת החדשה ללקוחות תתאפשר רק לאחר פריסה נאותה בכל רחבי הארץ וקבלת אישור נוסף.

מנכ"ל פלאפון, רן גוראון (צילום: גאדג'טי)
מנכ”ל פלאפון, רן גוראון

“הרשת המתקדמת של פלאפון תמשיך ותהיה הרשת המהירה בישראל גם באמצעות פריסת רשת דור 4.5 בזמן הקרוב. פלאפון תעניק ללקוחותיה את חוויית הגלישה הטובה והמהירה ביותר, עם הפנים קדימה לדור החמישי”, כך אמר היום רן גוראון, מנכ”ל פלאפון, לאחר מתן האישור של משרד התקשורת. בתוך כך, יוביל גוראון תהליך הנדסי נוסף, לא פחות מורכב, שהוקדם בכמעט שנתיים בשל בקשתו של משרד התקשורת: סגירת רשת ה-CDMA המיושנת עד לסוף חודש יולי הקרוב (30 ביולי 2017).

סגירת הרשת המיושנת לא תתבטא רק במהלכים הנדסיים וטכנולוגיים: פלאפון תצטרך למצוא פתרון הולם לכל לקוחותיה שעדיין עושים שימוש במכשירים הפועלים בטכנולוגיית CDMA. בהודעתה של פלאפון לתקשורת נמסר כי החברה תחליף ציוד ישן בציוד חדש לכל לקוחותיה הזכאים לכך, אולם עדיין לא ברור איזו חבילת תעריפים תוצע להם עם המעבר הכפוי לשימוש ברשתות UMTS (דור 3.5) ו-LTE (דור 4) המתקדמות יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים