דיווח: קוואלקום החלה לפתח את פלטפורמת Snapdragon 845, תיוצר בתהליך 10 ננו-מטר

שלט קוואלקום צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בשוק הסמארטפונים הנוכחי שולטות שתי יצרניות שבבים עיקריות האחראיות על מרבית מערכות השבבים המשולבות מתחת למכסה המנוע של המכשירים הסלולריים שלנו, הן כמובן קוואלקום, ומדיה-טק, שצוברת תאוצה בשנים האחרונות. עם זאת, כאשר מדובר במכשירי דגל, בוחרות רובן המכריע של ענקיות המובייל בשילובם של אחד משבבי הדגל של קוואלקום, כאשר השנה מדובר ב-Snapdragon 835.

בעוד בימים אלו רק מתחילים מכשירי סדרת הגלקסי S8, שמהווים לסמארטפונים הראשונים שבליבם פועל שבב זה, לנחות על גבי מדפי החנויות ברחבי העולם, צץ לו ברשת הדיווח הראשון אודות פלטפורמת הדגל הבאה מבית קוואלקום – Snapdragon 845. הדיווח החדש לא חושף פרטים רבים אודות הפלטפורמה הבאה של קוואלקום, אך מציין כי יצרנית השבבים האמריקאית החלה את עבודת הפיתוח עליו בשיתוף פעולה עם חטיבת השבבים של יצרנית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית, סמסונג.

שיתוף הפעולה בין השתיים בעבודה על פיתוח שבב ה-Snapdragon 845 אינו מגיע כרעם ביום בהיר, אלא מובן מאליו – שכן על ייצורו המסחרי של השבב אחראית סמסונג, המבצעת זאת במפעלי חטיבת השבבים שלה. ייצור הסנאפדרגון 845 יתבצע במסגרת הדור השני של תהליך ייצור ב-10nm FinFET מבית החברה הקוריאנית. המכשירים הראשונים שצפויים להציע את שבב זה ככל הנראה יהיו מכשירי סדרת Galaxy S9.

בשלב זה לא ידועים פרטים אודות הפלטפורמה החדשה שצפויה להוביל את שוק הסמארטפונים ב-2018, אך ניתן להעריך שזו תשתמש בדור חדש של ליבות Kryo בפיתוח קוואלקום, כמו גם במאיץ גרפי שיכונה בשם Adreno 550. הכרזת ה-Snapdragon 845 צפויה להתרחש בסוף 2017, כאשר ייצורה המסחרי ושילובה במכשירים סלולריים יתרחשו במהלך הרבעון הראשון או השני של השנה הבאה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים