הוכרזה: Qualcomm Snapdragon 450 – פלטפורמת מובייל חדשה לשוק הנמוך בתהליך ייצור 14nm

שלט קוואלקום צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

במסגרת תערוכת המובייל MWC שנפתחת היום (ד’, 28.6) בשנחאי, מכריזה יצרנית השבבים קוואלקום על פלטפורמת השבבים הבאה שלה עבור השוק הנמוך, Snapdragon 450. פלטפורמת השבבים החדשה תיוצר בתהליך בגודל 14 ננו-מטר, שיהווה שדרוג משמעותי על פני הפלטפורמה הקודמת בסדרה, Snapdragon 435, שנחשפה לפני כשנה וחצי ומיוצרת בתהליך בגודל 28 ננו-מטר. מדובר בשדרוג נוסף לפלטפורמות המובייל של החברה שצפוי לשפר את חוויית השימוש בסמארטפונים שאינם נמנים בשוק הגבוה ביותר.

על מנת לספק ביצועים גבוהים יותר עבור הסמארטפונים הזולים הקיימים בשוק, מעדכנת קוואלקום את ה-Snapdragon 450 עם מעבד בעל שמונה ליבות Cortex-A53 במהירות שעון מירבית של 1.8GHz שיציג, לדברי החברה, ביצועים הגבוהים בעד 25 אחוזים בהשוואה לקודמו. חשוב לציין כי גם ה-Snapdragon 435 עשה שימוש בליבות Cortex-A53, אם כי כל אחת מהן רצה במהירות שעון של 1.4GHz בלבד. המאיץ הגרפי עודכן אף הוא בפלטפורמה החדשה וכעת מדובר ב-Adreno 506 שיתפוס את מקומו של דגם ה-505 ויציע שיפור של עד 25 אחוז בביצועים גם כן.

בצד המצלמה מוסיפה קוואלקום תמיכה בחיישן 21 מגה-פיקסל בודד או בזוג חיישני 13 מגה-פיקסל שיעבדו יחדיו על מנת לספק אפקט בוקה (Bokeh), לראשונה עבור סדרת ה-Snapdragon 400 של החברה. הפלטפורמה תתמוך גם בצילום וידאו ב-Full HD 1080P ב-60 פריימים בשנייה עם אפשרות להקלטת וידאו בהילוך איטי, כאשר פוקוס אוטומטי היברידי ייתמך ב-Snapdragon 450 גם כן.

בצד המסך תתמוך הפלטפורמה החדשה ברזולוציית Full HD בפריסה של 1200×1920 פיקסלים, בעוד בצד הזיכרון תמשיך החברה עם תמיכה ב-LPDDR3. בצד הסוללה מציינת קוואלקום כי העדכון לתהליך הייצור החדש בגודל 14 ננו-מטר יציג חיסכון של עד 30 אחוזים בזמן משחק בסמארטפון, וכי טכנולוגיית הטעינה המהירה Quick Charge 3.0 תעשה דרכה ל-Snapdragon 450.

המודם המוצע דרך הפלטפורמה החדשה מקבל שדרוג גם כן, וכעת מציעה קוואלקום את ה-Snapdragon X9 LTE, התומך בקטגוריה 7 עם קצב הורדה תיאורטי של 300 מגה-ביט בשנייה וקצב העלאה תיאורטי של עד 150 מגה-ביט בשנייה. ה-Snapdragon 450 תומך גם ברשת WiFi מתקן 802.11ac המהיר וגם ב-USB 3.0.

פלטפורמת ה-Snapdragon 450 של קוואלקום תודגם בפני יצרניות הסמארטפונים בשוק במהלך הרבעון השלישי של השנה וצפויה להשתלב במכשירים עד סוף השנה הנוכחית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים