הפריצה ל-HBO מתבררת כגדולה משחשבנו

מתוך "משחקי הכס" - עונה 7 פרק 1 (תמונה באדיבות HBO) מתוך “משחקי הכס” – עונה 7 פרק 1 (תמונה באדיבות HBO)

לפני כשבוע דלפו לרשת פרטים מ”משחקי הכס” (Game of Thrones) של HBO. בין השאר דלף הפרק הרביעי, שבימים האחרונים לפני הקרנתו היה זמין כבר לצפיה בקלות יחסית, גם אם באיכות לא טובה, ובנוסף דלף תסריט מהעונה השמינית. היו ספקות לגבי אמיתות התסריט, אך הדלפתו בסמוך לפרק הוסיפה לו אמינות.

כעת נדמה שיש סיבה עוד יותר טובה להאמין בכך שמדובר בדבר האמיתי. הדלפה נוספת שחררה לרשת תסריטים ועונות שלמות של סדרות של HBO, בין השאר מהסדרות “תרגיע” (Curb Your Enthusiasm) ו”בולרז” (Ballers). כמו כן, פורסמו גם פרטים אישיים רבים, כמו רשימת אנשי הקשר האישית של ריצ’ארד פלפר, מנכ”ל HBO.

יחד עם ההדלפה החדשה שוחרר סרטון בו טקסט נע מופיע לקול מנגינה מ”משחקי הכס”. הטקסט הוא ככל הנראה דרישת הכופר המקורית שנשלחה על ידי קבוצת האקרים שפרצה ל-HBO ודורשת כסף בתמורה לשתיקתם. לדבריהם הם השיגו כ-1.5 טרהבייט של מידע מ-HBO, וההדלפות האחרונות מראות שהם כנראה לא משקרים.

ההאקרים מציגים את עצמם כהאקרים הגונים, שמבטיחים שבניגוד לקבוצות אחרות, הם מקיימים את הבטחותיהם. הם טוענים שלפני HBO היו להם כבר 16 קורבנות, ומתוכם רק שלושה בחרו לא לשלם. הם שילמו על כך ביוקר, לכאורה, ושניים “התרסקו לחלוטין”.

ההאקרים מציינים שהם עצמם מעריצים של HBO, ומאמינים בערכים שהרשת משדרת. הם מקווים מאד שהנהלת הרשת תעשה את הדבר הנכון ותשלם את הכופר כדי למנוע נזק. הם אומרים שאחרי ההדלפה האחרונה יש הדלפה אחת נוספת, לעונה 7 של “משחקי הכס”, והדלפה זו תעשה את הנזק הרב ביותר לחברה אם הכופר לא ישולם.

סכום הכופר לא מצוין בסרטון, אך מצוין שלקבוצת ההאקרים יש שתי מטרות בשנה בממוצע, והם מרוויחים סכומים של 12-15 מיליון דולר, כך שאפשר לשער שהכופר עומד על כ-6 עד 7.5 מיליון. ההאקרים אף מציינים במפורש שזהו “תשלום על שישה חודשי עבודה”, הזמן בו לכאורה לקח להם לפרוץ ל-HBO, שהייתה “מטרה קשה במיוחד”.

HBO הגיבה רשמית שהיא פועלת עם רשויות החוק וצוותי אבטחת מידע לטיפול בבעיה. היא תמשיך לספק “את התכנים האיכותיים והשרותים שאנחנו ידועים בהם”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים