מבט לאחור מציג תמונה עגומה עבור עדכוני מערכת ההפעלה אנדרואיד

טלפון עם אנדרואיד נוגט טלפון עם אנדרואיד נוגט (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מועד השקתה של הגרסה הבאה למערכת ההפעלה אנדרואיד קרב, ואף שגוגל עדיין לא חשפה את התאריך המדויק בו תושק Android O , קבעה החברה את הרבעון השלישי כיעד לכך. בינתיים, מפרסמת החברה את נתוני השימוש בגרסאות השונות של אנדרואיד, והתוצאות לא מציגות תמונה מעודדת כלל עבור מערכת ההפעלה.

בפעם האחרונה בה ביקרנו את נתוני ההתקנות של אנדרואיד 7 נוגט היה זה לפני כחודשיים, בתחילת חודש יוני, אז עמד נתח השוק של זו על 9.5%. כעת, עומד נתח השוק של הגרסה החדשה ביותר של מערכת ההפעלה שהפיצה החברה על 13.5%. אך בעוד מדובר בצמיחה מרשימה של מעל 40 אחוזים תוך חודשיים בלבד, נתון זה משקף עד כמה נכשלה גוגל בעבודתה להגברת קצב האימוץ של גרסאות מערכות ההפעלה החדשות.

קצב ההתקדמות של אנדרואיד

באותו מועד בשנה שעברה, אוגוסט 2016, כאשר חשפה גוגל את נתוני אימוץ גרסאות מערכת ההפעלה אנדרואיד, רשמה הגרסה האחרונה באותה עת, אנדרואיד 6 מרשמלו, נתח שוק של כ-15 אחוזים. לפני שנתיים, אז עמדה בראש אנדרואיד 5 לוליפופ, על גרסאותיה השונות, רשמה זו נתח שוק שעמד על כ-18 אחוזים. ומה קרה באותו מועד שלוש שנים לאחור? גרסת אנדרואיד KitKat רשמה נתח שוק של כ-21 אחוזים בנתון שפוסרם באוגוסט 2014.

הצצה לאחור

אמנם גוגל אינה האשמה היחידה בקצבי האימוץ שהולכים ומצטמקים משנה לשנה, שהרי אנדרואיד קיימת על מכשירים שונים של כמות הולכת וגדלה של יצרניות סמארטפונים, אך הבטחותיה החוזרות כי נזכה לעדכונים שוטפים במהירות גדולה יותר, לא מתקיימות בפועל. לפחות לא כאשר מסתכלים על השוק במבט מלמעלה. יצרניות ספצפיות, בעיקר אלו שמובילות את השוק במכירות משחררות גרסאות חדשות של מערכת ההפעלה עבור מכשיריהן החדשים, גוגל מספקת תמיכה טובה למדי בדגמים עליהם מותקנת מערכת ההפעלה הבסיסית (דגמי נקסוס ופיקסל) בעוד מכשירים ישנים יותר זוכים לעיכובים ולעיתים גם להתעלמות מוחלטת.

התמיכה לאחור בדגמים ישנים השתפרה במקרים מסוימים, אך לא כל היצרניות דואגות לשים את הרגל על הגז בנוגע לעדכונים אלו. כך, אנו נשארים עם שוק הכולל מעל 2 מיליארד מכשירים מבוססי אנדרואיד, אשר רק על 13.5 אחוזים מהם הותקנה גרסת מערכת ההפעלה שהושקה לפני קרוב לשנה.

איפה אנחנו עומדים היום?

באורח פלא ממשיכות להציג גרסאות Gingerbread ו-Ice Cream Sandwitch צמצום קל בלבד של 0.1% כל אחת בהשוואה לנתוני סוף חודש מאי (שפורסמו ביוני 2017), בעוד גרסת Jelly Bean מתכווצת במעט גם כן ותופסת נתח שוק של 7.6%. גרסת KitKat הצטמקה בכשני אחוזים בחודשיים האחרונים ותופסת כעת נתח שוק של 16% וגרסת Lollipop מסכמת את החודש האחרון עם כ-29% מהשוק.

חזקה מכולן היא עדיין אנדרואיד 6 מרשמלו, שהציגה גידול בנתח השוק בהשוואה לנתון האחרון אותו פרסמנו לפני כחודשיים. גרסה זו תופסת כעת 32.3% משוק האנדרואיד, בעוד שלפני חודשיים עמד נתח השוק של זו על 31.2%.

בשורה מעודדת הגיעה מצידה של לנובו, שבישרה לאחרונה כי תחל לעשות שימוש בגרסה הנקייה של מערכת ההפעלה אנדרואיד במכשיריה. הדבר צפוי לאפשר לחברה לשלוח עדכוני תוכנה מהירים יותר למשתמשי הטלפונים של החברה, כאלה שיגיעו זמן לא רב לאחר שתשוחרר הגרסה החדשה ביותר למכשירי הנקסוס והפיקסל של גוגל. באם יבחרו יצרניות נוספות בהמרת ממשקי המשתמש שלהן לאלו הבסיסיים של גוגל, אולי נראה שיפור נוסף במועד זה בשנה הבאה, אך אנו לא מצפים כי היצרניות הגדולות יוותרו על ממשקי המשתמש שלהן בקרוב.

טבלת גרסאות מערכת ההפעלה אנדרואיד לחודש יולי 2017 (תמונה: Google)
טבלת גרסאות מערכת ההפעלה אנדרואיד לחודש יולי 2017 (תמונה: Google)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים