חברת AMD משיקה את מעבד Ryzen Threadripper 1900X

למרות שהמידע על מעבד ה-1900X וכל משפחת Ryzen Threadripper של AMD נחשף כבר לפני זמן מה, ביום חמישי האחרון ביצעה החברה את ההשקה הרשמית עבורו בעולם. סדרת Ryzen Threadripper, בניגוד לסדרת ה-Ryzen הרגילה, מכוונת לשוק הביתי הגבוה וגם לשוק המקצועי (עריכה גרפית, עיבוד סרטים וכו’…) שדורש ביצועים חסרי פשרות לאלו שמוכנים לשלם את המחיר.

כרגע קיימים 3 דגמים של מעבדי Threadripper :

  • 1900X עם 8 ליבות / 16 נימים במחיר של 549 דולר.
  • 1920X עם 12 ליבות / 24 נימים במחיר של 799 דולר.
  • 1950X עם 16 ליבות / 16 נימים במחיר של 999 דולר.
מחירי הThreadripper (באדיבות AMD)

Threadripper מול Ryzen

בעוד שמעבד ה-1900X דומה מאוד ל-1800X מסדרת RYZEN הרגילה, ההבדלים הגדולים הם לא בכמות הליבות אלא כמות רוחב הפס שעולה מ-24 ערוצי PCIe ל-64 ערוצים, מה שמאפשר להוסיף כמות עצומה של התקנים מבלי לחשוש ליכולת של המערכת לנצל אותם יחד עם מעבר מזוג ערוצי זיכרון DDR ל-4 ערוצים ומעלה את ביצועי המערכת.

טבלת השווה (באדיבות AMD)

NVMe RAID

אחת הנקודות המעניינות ביותר בהכרזה עצמה נגעה לעדכון תוכנה חינמי שצפוי להגיע ב-25 בספטמבר ויאפשר תמיכה במערכי אחסון RAID מסוג 0, 1 ו-10 מבוססים אחסון SSD מסוג NVMe כמערך אתחול למערכת.

התמיכה במערכי ה-RAID תגיע ללוחות ה-X399 של AMD כאשר ה”עקיצה” של החברה על המתחרה המובילה היא שבעוד שאינטל מאפשרת RAID 0 על לוחות ה-X299 שלה, על מנת לאפשר RAID מסוג 1 ו-10 דרוש רכיב קטן בתשלום נוסף שמתחבר ללוח ומאפשר את המערכי ה-RAID הנוספים.

ביצועים

מבחינת הביצועים של מעבדי ה-Threadripper, חברת AMD מספקת לנו הצצה זריזה כאשר בזירת המשחקים אין הבדל כמעט בין מעבד ה-Ryzen 1800X ל-Threadripper 1900X או בין מעבדי ה-Threadripper השונים, הן מאחר שהמשחקים לא ערוכים להשתמש בכמות ליבות גדולה שכזו וכן כי כרטיס המסך של המערכת ולא המעבד הראשי אחראים ליכולות המחשב במשחקים.

ההבדל הגדול מגיע בתחום הפרודקטיביות במשימות כמו קידוד ועריכת וידאו כאשר עם אותה כמות ליבות מספק ה-1900X שיפור של כ-20% בביצועים מול ה-1800X ובין מעבדי ה-Threadripper הביצועים עולים יחד עם כמות הליבות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים