שמועה: Nvidia עובדת על כרטיס מסך GTX 1070 Ti

תמונת מסך שצצה לאחרונה באתר baidu הסיני מצביעה על כך שחברת NVIDIA עובדת על גרסת Ti לכרטיס ה-GTX1070 שלה, כאשר מהתמונה ניתן לראות כי מדובר על כרטיס מסך מסדרת STRIX של חברת אסוס (ASUS) עם נפח זיכרון של 8GB.

מאחר שמדובר על “שמועה” נכון לרגע זה, אין מידע מוצק על הדגם המדובר אבל הצפי הוא שימוש בליבת ה-GP104 של החברה כאשר לגרסת ה-Ti יהיו כנראה לכל הפחות 2048 ליבות CUDA בדומה לגרסה הניידת של ה-GTX1070 אם לא יותר מכך, בהשוואה ל-1920 שיש לגרסת ה-GTX1070 הרגילה כיום.

צילום מסך ASUS STRIX GTX 1070 Ti
צילום מסך ASUS STRIX GTX 1070 Ti

ליצירת הגרסה החדשה יש שתי סיבות עיקריות לפי הדעות שרצות ברשת:

  • יצירת כרטיס ביניים בין דגם ה-1080 ל-1070 הרגיל. בין שני הכרטיסים קיים פער ביצועים של כ~20% המאפשר ל-Nvidia ליצור כרטיס ביניים חדש שיעלה פחות מה-1080 ויספיק יותר ביצועים מדגם ה-1070 בתקציב נמוך יותר מה-1080.
  • מאבק בחברת AMD וכרטיסי מסך ה-VEGA שלהם, בעוד ש-Nvidia מחזיקה בנתח שוק גדול יותר בכרטיסי המסך השקת כרטיסי מסך מסדרת VEGA של AMD ערערו את המאזן הקיים ויצרו צורך בכרטיס שיוכל להתחרות טוב יותר, כאשר ה-Vega 56 מציע ביצועים טובים יותר לרמת מחיר לעומת הכרטיס המקביל של Nvidia.

מה שלא תהיה הסיבה להשקה של הכרטיס החדש ניתן עדיין לומר שבדומה לשוק המעבדים בו הדגמים החדשים של AMD גרמו להתעוררת גדולה מצד אינטל המתחרה, כך גם בשוק כרטיסי המסך היציאה של סדרת VEGA של AMD טרפה את הקלפים ומובילה לשינויים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים