דיווח: פיצ’ר הזיהוי הביומטרי Face ID גורם לעיכוב בייצור מכשירי iPhone X

iPhone X (תמונה באדיבות אפל) iPhone X (תמונה באדיבות אפל)

אפל אמנם הכריזה על סמארטפון הדגל המתקדם ביותר שלה, ה-iPhone X, במסגרת אירוע שנערך לפני מספר שבועות, אך בזמן שאחיו הקטנים, אייפון 8 ואייפון 8 פלוס כבר החלו את מכירתם מסביב לעולם וגם בישראל, לא צפוי המכשיר לעלות על מדפי החנויות בארה”ב לפני חודש נובמבר הקרוב. למעשה, דיווחים מסביב לעולם שהחלו עוד כשהמכשיר הוגדר כשמועה העידו על כך שהיצרנית סובלת מקשיים בתהליך הייצור – וכשהכרזתו כבר מאחורינו ממשיכים הדיווחים בנושא להתגבר.

הוול-סטריט ג’ורנל מפרסם ידיעה חדשה המתייחסת לנושא וחושף כי בניגוד להערכות ראשוניות, שהעידו על כך שהעיכוב בייצור ה-iPhone X נובע מקשיים בייצור צג ה-OLED נטול השוליים – זהו כלל לא המצב. על פי דברי הג’ורנל, העיכוב בייצור המכשיר נובע דווקא מקושי רב בייצור מערכת הזיהוי הביומטרי Face ID.

את יכולות Face ID מממש מערך הצילום הקדמי של המכשיר, המכונה בשם TrueDepth Camera וכולל, בין היתר, שני רכיבים עיקריים המכונים בשמות הקוד רומיאו ויוליה (Romeo ו-Juliet). לפי פרטי הדיווח, ייצורו של רכיב הרומיאו קשה יותר ונמשך הרבה יותר זמן מן הצפוי, מה שמוביל לעיכוב בלתי צפוי בלוח הזמנים של ייצור האייפון X.

Face ID ב-iPhone X (מקור: אפל)
Face ID ב-iPhone X (מקור: אפל)

למעשה, הקשיים השונים בייצור האייפון 10 מהותיים ביותר כך שעל פי הדיווח, רק כמה עשרות-אלפי יחידות מיוצרות מדי יום, מה שיוביל את אפל להתמודד עם קושי מהותי באספקת המכשירים במסגרת ההזמנה המוקדמת וכן עשוי להוביל לקשיים מהותיים בהתרחבות ההשקה מחוץ לגבולות ארה”ב. הערכות קודמות בנושא העידו על כך שאפל עשויה לקבל למעלה מ-50 מיליון הזמנות מוקדמות לדגם האייפון X, כך שעם ייצור בקצב של עשרות-אלפי מכשירים ביום, יקח ליצרנית לא מעט זמן להתמודד כראוי עם דרישת הצרכנים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים